نماینده ولی‌فقیه در قزوین:ترویج صداقت در جامعه بسیاری از ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد/ غربی‌ها درصدد کمرنگ کردن جایگاه ایمان در نظام تربیتی هستند

کد خبر: 616 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ - ۴:۵۹ ب.ظ

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر صداقت در جامعه ترویج یابد بسیاری از ناهنجاری‌ها کاهش و بسیاری از مشکلات حل شده و در گرو آن موفقیت‌های عظیمی نصیب انسان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دوره تربیتی کودک و نوجوان که ظهر امروز در مدرسه علمیه خواهران کوثر شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ایمان و «خداباوری» نخستین رکنی است که باید در رشد و تربیت کودکان از سوی والدین مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به رواج الگوهای جدید تربیتی تحمیل شده بر خانواده‌های ایرانی تصریح کرد: غرب در تلاش است تا با کمرنگ کردن جایگاه ایمان و آموزه‌های دینی در نظام تربیتی، خداباوری را از نسل جوان و نوجوان گرفته و به راحتی بر روی آن‌ها تأثیرات منفی و مخربی بگذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین دومین رکن در تربیت کودکان و نوجوانان را «ایمان به رستاخیز» معرفی کرد و گفت: اعتقاد به روز رستاخیز باید در عمل و رفتار انسان‌ها مشاهده شود چراکه تعلیمی نبوده و هر کسی که ایمان به خدا در وجود آن باشد قطع به‌یقین این رکن در او رشد و نمایان می‌شود.

عابدینی اذعان کرد: غربی‌ها در خصوص شناخت مباحث و مبانی انسان‌شناسی بسیار ضعیف بوده و نیاز به پژوهش‌های بسیاری در این خصوص دارند تا نسبت به این مبانی و جایگاه انسان در نظام آفرینش دست یابند.

وی با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) در خصوص تربیت فرزند مطرح کرد: «دل نوجوانان همانند زمین مستعد و آماده پذیرش است و هر آنچه که در آن عرضه شود، به خوبی رشد و شاکله انسانی او را پرورش می‌دهد» که در این میان والدین باید تلاش کرده تا انسانیت را به درستی به قلب جوانان هدایت کنند.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه هیچ کتابی اثرگذارتر از قرآن کریم نیست، یادآور شد: تأثیرپذیرترین مخلوق خداوند، انسان است که قرآن بر قلب او اثر کرده و عمل به آن آبادش می‌کند.

عابدینی به ترویج صداقت در جامعه اشاره و تصریح کرد: اگر صداقت در جامعه ترویج یابد بسیاری از ناهنجاری‌ها کاهش و بسیاری از مشکلات حل شده و در گرو آن موفقیت‌های عظیمی نصیب انسان می‌شود.

وی ایجاد رابطه عاطفی بین فرزند و والدین را مهم‌ترین عنصر برنامه‌های تربیتی خانواده دانست و ادامه داد: امروز والدین باید بیش از پیش با فرزندان خود ارتباط عاطفی برقرار کنند چراکه این ارتباط اثرات مطلوبی در تربیت و رشد آن‌ها دارد

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۵
1106 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0