مصاحبه با یکی از قدیمی ترین اساتید علوم و فناوری های جوشکاری

جناب آقای دکتر کوکبی در مصاحبه با پایگاه ولدیکا از سوابق خود و صنعت جوشکاری ایران می گوید

جناب آقای دکتر کوکبی از قدیمی ترین اساتید دانشگاه ایران در زمینه علوم و فناوری های جوشکاری می باشند. ایشان نزدیک به نیم قرن فعالیت علمی، پژوهشی و اجرایی در زمینه های گوناگون جوشکاری داشته که حاصل مکتوب آن تدوین صدها طرح پژوهشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، تالیف چندین جلد کتاب تخصصی از جمله کتاب معروف "تکنولوژی جوشکاری" و نیز مشارکت در تالیف مقالات فراوان می باشد که برخی از آنها مفتخر به دریافت جوایز معتبر ملی و بین المللی شده اند.

کد خبر: 970220009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷ - ۷:۴۴ ب.ظ

جناب آقای دکتر کوکبی از قدیمی ترین اساتید دانشگاه ایران در زمینه علوم و فناوری های جوشکاری می باشند. ایشان نزدیک به نیم قرن فعالیت علمی، پژوهشی و اجرایی در زمینه های گوناگون جوشکاری داشته که حاصل مکتوب آن تدوین صدها طرح پژوهشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، تالیف چندین جلد کتاب تخصصی از جمله کتاب معروف “تکنولوژی جوشکاری” و نیز مشارکت در تالیف مقالات فراوان می باشد که برخی از آنها مفتخر به دریافت جوایز معتبر ملی و بین المللی شده اند.

سال ها تجربه فعالیت در دانشگاه حتی در دوران انقلاب فرهنگی و همکاری با صنعت حتی در دوران جنگ تحمیلی، هر شخص کنجکاوی را علاقمند می سازد تا ایشان را که به حق یکی از مفاخر علمی و چهره های ماندگار دانشگاه و صنعت این مرز و بوم هستند، را بهتر بشناسد. بنابراین پس از انجام هماهنگی های مربوطه، سال نو را از محضر ایشان آغاز نمودیم تا از زبان شان بشنویم آنچه در این نیم قرن بر این رشته راهبردی گذشته است.

با ورود به دفتر ایشان آنچه بیش از همه جلب توجه می کند ابتدا تندیس ها و جوایز متعددی است که به دلیل سال ها فعالیت علمی و اجرایی، از طرف سازمان های گوناگون ملی و بین المللی به ایشان اهدا شده و سپس آثار هنری است، که زینت بخش دیوارهای اتاق هستند. برخی از آنها آثار نقاشی و خطاطی استاد بوده و بعضی دیگر را دانشجویان شان خلق نموده اند.

البته باید به موارد فوق انبوه کتب که اغلب آنها یا توسط ایشان و یا دانشجویان شان تالیف شده و پایان نامه هایی که مطابق روال مرسوم نسخه ای از آنها نزد استادان راهنما باقی می ماند

 

این گفت و شنود برای اینجانب که خود از دانشجویان قدیمی جناب آقای دکتر کوکبی هستم، بسیار آموزنده بود. آنطور که گاه تصور می کردم زمان به عقب بازگشته و دوباره در محضر ایشان، سرکلاس درس حضور دارم. امیدوارم که شما کاربر گرامی نیز از مطالعه این خاطرات لذت برده و از آن بیاموزید.

 

جهت مطالعه متن کامل کلیک کنید

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۹۷
1568 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0