مدیر کتابخانه عمومی آبیک:کتابخانه تلفنی در خاکعلی راه‌اندازی می‌شود

کد خبر: 637 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ - ۶:۵۹ ب.ظ

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حبیب اسماعیل‌خانی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: طی یک سال اخیر میزان رشد کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک از نظر تعداد کتاب و امانت رشد داشته و تعداد اعضای آن‌ها هم به بیش از دو برابر رسیده است.

وی افزود: راه‌اندازی کتابخانه عمومی روستای زیاران در ساختمان تعیین شده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مشروط پذیرفته تا تأییدیه سازمان نظام مهندسی نسبت به استحکام بنای آن اعلام شود.

مدیر کتابخانه عمومی شهرستان آبیک ادامه داد: ساختمان پیشنهادی برای راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستای قشلاق مورد تأیید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار نگرفته است.

اسماعیل‌خانی با اشاره به قول مساعد علیرضا انصاری شهرداری خاکعلی مبنی بر اختصاص زمین ۷۰ تا ۸۰ متر مربع برای راه‌اندازی کتابخانه تلفنی در این شهر اضافه کرد: کتاب و قفسه این کتابخانه از سوی اداره کتابخانه عمومی آبیک و نیروی آن از سوی شهرداری خاکعلی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان خاکعلی برای دریافت کتاب با پیک موتوری کتابخانه تلفنی تماس گرفته و کتاب مورد نظر به درب منزل آن‌ها تحویل می‌شود.

مدیر کتابخانه عمومی شهرستان آبیک به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان پرداخت و افزود: با همکاری آموزش و پرورش شهرستان آبیک، دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی بازدید کرده و همچنین کتابداران با حضور در مدارس به تبیین عضویت دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها می‌پردازند.

اسماعیل‌خانی از برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب در هفته کتاب خبر و ادامه داد: در این هفته، نشست کتابخوان با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در هفته کتاب کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های قصه‌گویی کودک و نوجوان برگزار شده و با امام جمعه و مسؤولان شهرستان آبیک دیدار می‌شود.

این مسؤول با اشاره به نصب بنر و پوستر با موضوع کتاب در هفته کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته کتاب، با حضور شوراهای آبیک و خاکعلی در محلات مختلف حضور یافته و نسبت به فرهنگ‌سازی در زمینه مطالعه کتاب اقدام لازم صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۵
1504 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0