لزوم حرکت به سمت ایجاد شهرهای نسل دوم

کد خبر: 191125005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ آذر ۹۸ - ۹:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: درآمد پایدار در مدیریت شهری باید برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری گردد.

حرکت به سمت ایجاد شهرهای نسل دوم الزامی است
آیدین رحمانی در شانزدهمین بزرگ‌داشت روز جهانی شهرسازی که در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی با توجه به این ‌که در مدیریت شهری اولویت ‌ها باید بازنگری گردد، بیان کرد: تا به حال در بحث مدیریت و تامین منابع شهرداری‌ها درآمد پایداری شکل نگرفته است و باید برای تحقق اهداف در مدیریت شهری یک برنامه ریزی و ریل گذاری انجام گردد.
رحمانی گفت: با افزایش شهر نشینی تصمیماتی که در شهرها گرفته می‌ شود اهمیت خود را بیش از پیش نمایان می ‌کند و این موضوع می‌ طلبد تا با برنامه‌ریزی مناسب و ورود افراد متخصص و دلسوز به بحث مدیریت شهری بتوانیم مسیری را تعریف و راه اندازی کنیم تا همزمان با توسعه و عمران شهرها مهم‌تر از آن رضایت مردم را جلب بکند.
وی با اشاره به این ‌که متاسفانه مدیریت شهری با بحث درآمد زایی گره خورده است، گفت: اولویت‌ ها در مدیریت شهری بایستی تغییر پیدا کند و نگاه درآمد زایی شهرداری‌ ها که از الزامات اصلی در بحث نگه داری و مدیریت شهری است با لحاظ دو اصل اساسی افزایش و ارتقاء درآمدها طبق درآمدهای پایدار و کاهش هزینه ‌ها است که متاسفانه در مقایسه با کشورهای جهان ما شهرها را گران نگه‌داری می‌کنیم.
وی با عنوان این ‌که یکی از آفت‌ های مدیریت شهری موضوع تامین اعتبار برای پرداخت حقوق پرسنل، چگونگی پرداخت هزینه‌های جمع آوری پسماند و خدمات شهری است که قابل چشم پوشی نیست، افزود: باید از تجارب شهرداران شهرهای موفق و خود گردان در اقصی نقاط دنیا استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: باید شرایط را طوری محیا کنیم تا تصمیماتی که در شهر گرفته می‌ شود در راستای ایجاد درآمد پایدار بر پایه مدیریت علمی و عملی در شهرها باشد.
وی در ادامه اظهارات خود گفت: بحث مهندسی شهرسازی علاوه بر مبنای علمی پایه و اساس هنری نیز دارد و بایستی معماری ایرانی و اسلامی در مدیریت ‌های شهری در راستای جلب رضایت و سلایق و فرهنگ مردم آن منطقه لحاظ گردد.
این مقام مسئول، مدیریت شهری و شهر سازی را فرابخشی دانست و گفت: تمامی مهندسان شهرساز برای حل مشکلات و تامین نیاز جوامع شهری راه جدیدی را در پیش گیرند و در راستای برنامه‌های دولت، مدیریت شهری را یاری رسانند.
وی اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهرها بعنوان منتخبین مردم در مباحث مدیریت شهری، نقش اساسی دارند و باید با فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم به مشارکت پذیری و تاثیر گذاری آن و جامعه در مباحث شهری را ارتقا داد.
وی، حرکت مدیریت شهری را به سمت ایجاد شهرهای نسل دوم ضروری دانست و گفت: در پهنه‌های مختلف کشورمان استعدادهای فراوان برای ایجاد شهرهای جدید با کارکردهای اقتصادی نظیر کشاورزی، آموزشی، تحقیقاتی و فن آوری ‌های نو و بازرگانی و جهانگردی وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با بهره گیری از این ظرفیت ضمن جلوگیری از مهاجرت روستائیان با استفاده از فن آوری ‌های نوین در بخش‌های کشاورزی، بازرگانی، گردشگری بستری مناسب برای سرمایه گذاری دائم ساخته و در قالب نسل نو شهرهای جدید شهری پایدار، نو گرا و آینده نگر ایجاد کرد.
منبع: همشهری آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۸
452 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0