رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان:لحاظ نمودن الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ساختمان، دفاع کم هزینه است

کد خبر: 620 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ - ۵:۰۸ ب.ظ
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: لحاظ نمودن الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ساختمان بعنوان دفاع کم‌هزینه و عامل مهم کاهش آسیب‌پذیری است.
اسکان نیوز: کورش لطفی اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، شریان‌های حیاتی، تاسیسات حساس و سازه‌های مهم در برابر بارهای انفجار و تهدیدات احتـــمالی دشمن و بلایای طبیعی است و این دفاع در بخش عمرانی و ساختمانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: لحاظ نمودن الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ساختمان بعنوان دفاع کم‌هزینه و عامل مهم کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، تسهیل مدیریت بحران و ارتقا پایداری ملی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به زلزله بم اشاره کرد و گفت: در زلزله بم ۴۰ هزار نفر از هموطنانمان کشته شدند، در حالی‌که اگر پدافند غیر عامل یا مقاوم‌سازی در این شهر اجرا می‌شد، شاهد این تلفات سنگین نبودیم و مثال آن زلزله هفت ریشتری در ژاپن است که با مصون‌سازی و مقاوم‌سازی فقط هفت کشته را در برداشت.

وی بر رعایت الزامات پدافند شهرسازی غیرعامل در طرح‌های جامع و تفضیلی شهرها و طراحی و ساخت پروژه‌های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: باید نحوه لحاظ الزامات فنی پدافند غیرعامل در مقررات ملی ساختمان و فلسفه علمی حاکم بر مبحث ۲۱ که الزامات شهرسازی، معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی، مورد توجه قرار گیرد.

 منبع: اسکان نیوز
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۵
1496 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0