علی اصغر زبردست در استان همدان: فعالان اقتصادی از پسابرجام به نحو مطلوب استفاده کنند

کد خبر: 639 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ - ۷:۰۲ ب.ظ

همدان – ایرنا – رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان همدان گفت: با توجه به شرایطی که دولت تدبیر و امید در پسابرجام فراهم کرده است فعالان اقتصادی و تجار باید از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

علی اصغر زبردست روز چهارشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان همدان بیان کرد: برای رونق فروش کالا در شرایط پسا برجام راهی جز رقابت در بازارهای جهانی وجود ندارد و یکی از اولویت های تحقق این موضوع توجه به استاندارد است.
وی اظهار کرد: استفاده مطلوب و بهینه یا بالعکس از فضای ایجادشده در پسابرجام بستگی به نوع فعالیت فعالان اقتصادی در تولید کالا دارد.
رئیس اتاق بازرگانی همدان تاکید کرد: تولید کنندگان باید با رعایت مسائل فنی و استانداردها با بازارجهانی رقابت کنند در غیر این صورت آنها متضرر خواهند شد.
زبردست با ذکر اینکه هفت کشور به عنوان بازار هدف استان همدان پیش بینی شده است گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسل های موجود در استان، تیم های اقتصادی همدان به کشورهای اروپایی، آسیای میانه و یک کشور آفریقایی سفر می کنند.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: حوزه کشاورزی باید به طور مطلوب مورد توجه قرار گیرد و در زمینه بسته بندی محصولات تولیدی به خوبی عمل شود.
وی با ذکر اینکه استانداردی برای میوه و تره بار وجود ندارد افزود: میوه و تره بار همدان در استان اصفهان بسته بندی و صادر می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان همدان اظهار کرد: همچنین خشکبار سایر استانها در همدان بسته بندی و صادر می شود.
زبردست در زمینه کارخانه های قطعه سازی همدان افزود: بیش از یک هزار قطعه مورد نیاز خودرو در این استان تولید می شود.
وی تاکید کرد: چنانچه قطعات تولیدی از استاندارد لازم برخوردار نباشند در این خصوص مدیران کنترل کیفیت مسئول هستند و تبعات این موضوع به این افراد برمی گردد.
وی گفت: یک هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی در این استان فعالیت دارند که ۳۴۰ نفر از آنها زیر پوشش استاندارد بوده و از این تعداد نیز ۲۴۵ نفر پروانه استاندارد دارند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان همدان اظهار کرد: حوزه استاندارد با وجود فراز و نشیب های فراوان هویت اصلی خود را حفظ کرده است.
زبردست اظهارکرد: سازمان استاندارد مکانی است که نباید به کسی ترحم کند چون کوچکترین اغماض سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با ذکر اینکه همدان در تولید آسانسور رتبه دوم کشور را دارد گفت: نظام مهندسی باید از مهر فروشی در حوزه آسانسور جلوگیری کند تا مشکلی ایجاد نشود.
در این آیین از واحدهای برتر تجلیل به عمل آمد.
روز ۲۳ مهر به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۵
1165 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0