سیاست مبهم دولت در مسکن‌سازی

کد خبر: 191125013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ آذر ۹۸ - ۱۰:۴۶ ب.ظ

ه گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست کمیته نظام مهندسی کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:
سیاست مبهم دولت در مسکن‌سازی؛ بازار خلق الساعه رونق نمی‌ گیرد
فرج الله رجبی، ریاست کمیته نظام مهندسی ساختمان، کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در شرایط فعلی سیاست دولت در حوزه تولید مسکن مبهم و غیرشفاف بوده و تا زمانیکه این شرایط تغییر نکند؛ رونق بازار دور از انتظار است.
بازار مسکن پس از رشد قیمتها طی ۱ سال اخیر در وضعیت رکودی قرار دارد، این مسئله بمعنای آن است که میزان معاملات مسکن بصورت چشم‌گیری کاهش یافته و متقاضیان قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را ندارند. بطوریکه طبق آمارها معاملات مسکن نسبت به سال گذشته حدود شصت درصد کاهش یافته است.
حال طبق نظر برخی کارشناسان مسکن با ثبات قیمت‌ها در این بازار و بازارهای اقتصادی کشور، خرید و فروش مسکن طی ماه‌های آتی به تدریج رونق میگیرد، ولی عده ای دیگر از کارشناسان هنوز سیاست‌های دولت در بحث تولید مسکن را مبهم می‌دانند و این مانعی برای رونق گرفتن بازار است.
در این رابطه، فرج‌الله رجبی، ریاست کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس و ریاست سازمان نظام مهندسی ایران، با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن، ادامه داد: قطعا یکی از عوامل اصلی رونق گرفتن بازار مسکن، تولید هدفمند و گسترده خانه در استان‌ها است، ولی بنظر من سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن مبهم و غیرشفاف است.
تولید انبوه مسکن
لزوم اعمال استراتژی جدید برای رونق گرفتن بازار مسکن
رجبی گفت: دولت باید به صورت شفاف و روشن اعلام کند که از چه مسیری بدنبال رفع کمبود مسکن در بازار است، از این رو کشور در شرایط فعلی نیازمند اعمال استراتژی جدید برای رونق گرفتن بازار است.
طرح ملی مسکن جواب‌گوی نیاز کشور نیست
امروز دولت بدنبال احداث چهارصد هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن است، ولی قطعا این میزان جوابگوی نیازهای فعلی کشور نیست، زیرا طبق آمارها، کشور در سال به حدود هشتصد هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دولت بدنبال احداث چهارصد هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن است، ولی قطعا این میزان جواب‌گوی نیازهای کنونی کشور نیست، زیرا بر اساس آمارها، کشور در سال به حدود هشتصد هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد.
ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی برای ورود به حوزه تولید مسکن
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی برای ورود به حوزه تولید مسکن تأکید کرد و افزود: هنوز مشخص نیست که برنامه دولت برای به میدان آوردن بخش خصوصی جهت تولید مسکن چگونه است.
بازار مسکن به خودی خود به سمت رونق در معاملات و ساخت و ساز نمی‌رود.
رجبی تصریح کرد: بازار مسکن به خودی خود به سمت رونق در معاملات و ساخت و ساز نمیرود، مگر این که دولت خود زمینه تحقق این مسئله را فراهم کند.
منبع: خانه ملت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۸
451 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0