رییس نظام مهندسی یزد: بافت تاریخی یزد از مهمترین کانون های خطر در حوزه حوادث ساخت و ساز است

کد خبر: 566 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ - ۱۰:۰۶ ق.ظ

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استانیزد اظهار کرد: بافت تاریخی یزد و حاشیه نشینی های شهری و روستایی از مهمترین کانون های خطر در حوزه حوادث ساخت و ساز است.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، “علیرضا فرشید” با اشاره به برگزاری برنامه های هفته پدافند غیرعامل، گفت: هدف اصلی این است که جامعه با اهمیت موضوع آشنا شود و با افزایش آگاهی، زمینه ی مشارکت مردم در این عرصه فراهم می شود .
وی افزود: مهمترین وظیفه ی ما در حوزه پدافند غیرعامل، هم افزایی ملی و آمادگی کامل برای رویارویی با حوادث طبیعی است که در بخش ساختمان ممکن است خسارات بزرگی به دنبال داشته باشد .
فرشید با اشاره به این که بافت تاریخی یزد به لحاظ ویژگی های آن و نیز حاشیه نشینی های شهری و روستایی از مهمترین کانون های خطر در حوزه حوادث ساخت و ساز است، افزود: تلاش در راستای تحقق توسعه پایدار بدون توجه و ارزیابی درست از آسیب ها و تهدیدهایی که ممکن است با آن ها مواجه باشیم، امکان پذیر نیست و نیاز به برنامه ریزی درست و منطقی جهت مقابله با تهدیدها در حوزه های مختلف امری ضروری است.
وی تربیت تخصصی نسل حاضر و نسل آینده ساز را ضروری توصیف کرد و گفت: با شناخت شرایط موجود، طراحی مانورها ودوره های آموزشی باید زمینه هایی را فراهم کنیم که در شرایط بحرانی به مردم و زیرساخت های موجود کمترین آسیب ها وارد شود .
فرشید با اشاره به این که مفهوم پدافند غیرعامل هنوز برای بسیاری از مردم و مسئولان شناخته شده نیست، تصریح کرد: واحدروابط عمومی سازمان باید تلاش کند با همکاری رسانه ها و انجام فعالیت های تبلیغی، ترویجی و فرهنگی اطلاعات و حساسیت مردم را نسبت به …

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۵
1090 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0