راه اندازی مرکز پژوهش‌های نظام مهندسی ساختمان

کد خبر: 191125007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ آذر ۹۸ - ۹:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد:
مرکز پژوهش‌های نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد
کاظم مجابی بیان داشت: با راه اندازی مرکز پژوهش‌های نظام مهندسی ساختمان زمینه تشویق مردم به استفاده از خدمات مهندسی و کیفی سازی ساخت و ساز مهیا می گردد.
کارگاه تخصصی الزامات پدافند غیرعامل در راستای تاب آوری شهری در برابر مخاطرات گسل‌ها و وقوع زمین لرزه روز یک‌شنبه با حضور علی بیت اللهی دبیر کارگروه زلزله کشور و جمعی از مهندسان در اداره راه و شهرسازی استان قزوین برگزار گردید.
وی در این گردهمایی، تصریح کرد: مقررات ملی ساختمان جواب‌گویی نیازهاست ولی هنوز اجرایی نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: همه عوامل طراحی و نظارت باید متخصص باشند ولی گاهی اوقات از ظرفیت نظام مهندسی ساختمان که با بیش از ده هزار کارشناس میتواند نقش مهمی در کیفی سازی امور داشته باشد استفاده نمیشود.
وی افزود: در حالی‌که مباحث ساختمانی می تواند نقش مهمی در کیفیت ساختمان داشته باشد ولی حدود بیست درصد مباحث اجرا می گردد و ضوابط و مقررات داریم ولی عمل نمیکنیم.
مجابی گفت: اجرای مقررات مبحث بیست و یک را جدی گرفته ایم و با یک برنامه ریزی مدون باید آن را اجرا کنیم و در این میان لازم است دغدغه مردم در بحران پی‌گیری گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یادآور شد: در سازه می‌توانیم نگرانی را به حداقل برسانیم ولی در تاسیسات و سایر مباحث مشکلاتی داریم زیرا بیشترین آسیب در حوزه تاسیسات است و در معرض تهدید خطر آتش سوزی است.
وی مطرح کرد: باید از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی و نظام مهندسی استفاده کنیم و با راه اندازی مرکز پژوهش‌ها زمینه بهره برداری از خدمات مهندسی را مهیا کنیم.
مجابی اظهار داشت: تعامل مسئولان با هم خوب است اما مشکلات در اجرا باقی است و هنوز ضوابط اجرا نداریم و در این میان موضوع اس اچ سی در حال گرداوری است و عمدتا در بخش ایمنی دنبال می گردد و این کار در زمان طراحی و ساخت باید عملیاتی گردد.
وی خاطر نشان ساخت: لازم است از ظرفیت مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان حداکثر استفاده را ببریم و کاری کنیم واحدی که مردم می‌خرند و ایمن باشد تا سرمایه ها هدر نرود.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۸
396 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0