رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد: نظام مهندسی یزد هزینه‌های نظارت بر ساخت و ساز را کاهش دهد

کد خبر: 978 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۹۵ - ۱۱:۴۹ ق.ظ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: نظام مهندسی یزد هزینه‌های نظارت بر ساخت و ساز را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان در سیصد و بیست و سومین نشست علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: هر چه شهرداری و شورای شهر تلاش می‌کتند عوارض ساخت و ساز مسکونی را کاهش دهند، نظام مهندسی هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نظارت واقعی که نظام مهندسی باید انجام دهد در پروژه‌ها اجرا نمی‌شود، گفت: قطعا خدماتی که شهرداری به مردم ارائه می‌کند بیش از خدمات نظام مهندسی است و هر کسی این مطلب را تایید می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد تصریح کرد: نظام مهندسی تنها به ارائه نظارت بر روند ساخت می‌پردازد ولی شهرداری قبل، حین و پس از ساخت به مردم خدمات ارائه می‌کند و در واقع خدمات شهرداری پس از ساخت بیشتر می‌شود.

مطهریان گفت: برخی مردم به دلیل هزینه‌های بالایی که خدمات و عوارض نظام مهندسی دارد اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند که هزینه بسیار زیادی برای مردم در آینده دارد.

وی ادامه داد: بخشی از افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند، با توجه به اطلاعی که از اهمیت رعایت استاندارد دارند، اقدام به ساخت با اسکلت می‌کنند ولی عده زیادی از مردم نمی‌دانند و خانه‌هایی با کیفیت بسیار پایین و هزینه‌های بالا احداث می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد ادامه داد: اگر موانعی که پیش روی مردم برای ساخت و ساز قانونی هست را برداریم، قطعا این میزان ساخت و ساز غیر مجاز در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

مطهریان تصریح کرد: قوانین و مقررات دست و پاگیر سبب شده که مردم رغبت به گرفتن پروانه نمی‌کنند چرا که اولا معطلی و هزینه زیاد دارد و در درجه دوم مردم به آنچه که مورد نظرشان بوده دست پیدا نکرده‌اند.

منبع: تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۵
1761 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0