رئیس مجلس شورای اسلامی: سازمان نظام مهندسی قم پیشنهادها در راستای اصلاح قانون نظام مهندسی را ارائه دهد

کد خبر: 726 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ آبان ۹۵ - ۱:۵۷ ب.ظ

رئیس مجلس شورای اسلامی:

سازمان نظام مهندسی قم پیشنهادها در راستای اصلاح قانون نظام مهندسی را ارائه دهد

 

رئیس قوه مقننه در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان از هیات مدیره نظام مهندسی قم خواست تا پیشنهادات مدون خود در این زمینه را برای پیگیری و بررسی های بیشتر ارائه دهند.

 

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: در مواردی مشاهده شده که سخت گیری ها از سوی مهندسان برای نظارت های ساختمانی بیش از حد است که این امر ممکن است موجب نارضایتی مردم شود .

 

وی بیان داشت: در برخی از مناطق کشور دیده شده که مهندسان آنگونه که باید و شاید ؛ نظارت کافی ندارند که البته این موردها در استان قم کمتر وجود دارد اما باید توجه داشت که اگر مردم کار خوبی از سوی مهندسان مشاهده کنند با آنان همراهی دارند.

 

لاریجانی بیان داشت: این پیشنهاد که دولت در بافت های فرسوده تسهیلات خود را در ازای رعایت مباحث مهندسی ارائه کند پیشنهاد خوبی است که موارد مد نظر طی نامه ای مکتوب شود تا پیگیری های لازم در این زمینه از وزیر راه  و شهرسازی صورت گیرد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز داشت: باید در نظارت و اجرای پروژه ها دست مردم باز باشد تا خودشان مهندسان را انتخاب کنند و در این زمینه نباید به جای مردم تصمیم گرفت که در این صورت کمتر شاهد برخی از مشکلات خواهیم بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تاسیس شرکت های حقوقی مهندسی لازم به نظر می رسد افزود: ارجاع دادن یک پروژه به تعدادی زیادی از مهندسان ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند در صورتی که اگر مردم با یک شرکت مهندسی مواجه باشند و خدمات خود را در ان قالب دریافت کنند کمتر دچار مشکل خواهند شد.

 

وی در این خصوص  از رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خواست تا موانع و نارسایی های موجود بر سر راه تاسیس دفاتر حقوقی مهندسی از جمله بیمه و مالیات را در قالب نامه ای  ارائه دهند تا برای حل آن چاره اندیشی شود.

 

رئیس قوه مقننه همچنین در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان از هیات مدیره نظام مهندسی قم خواست تا پیشنهادات مدون خود در این زمینه را برای پیگیری و بررسی های بیشتر ارائه دهند.

منبع: روابط عمومی سازمان نظام مهندسی قم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آبان ۹۵
988 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0