رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: اکنون قوانین شهرداری با مقررات ملی ساختمان در تعارض و تقابل است که باید اصلاح شود.

کد خبر: 558 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ - ۹:۵۶ ق.ظ

علی اکبر رمضانی در گفتگو با خبرنگار نسیم نیوز، اظهار کرد: بیشتر شهروندانی که به سمت ساخت غیراصولی ساختمان می‌روند تصور بر پرداخت هزینه های کمتری دارند.

وی تصریح کرد: برخی از شهروندان برای دکوراسیون داخلی منزل خود هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند، اما نسبت به مقاوم سازی و اصولی ساختن ساختمان‌ها بی‌توجه‌اند و تصور می‌کنند پولی که در این بخش هزینه می‌کنند اضافی و بی‌مورد است.

رمضانی با اشاره به افزایش تمایلات و رغبت شهروندان خراسان شمالی به مجتمع سازی و انبوه سازی گفت: سازندگان ساختمان در استان خواستار ارتکاب تخلفاتی همچون افزایش طبقات، افزایش سطح بالکن و افزایش سطح بنا هستند که در این زمینه باید به منظور جلوگیری از بروز تخلفات قوانین اصلاح شود.

وی اظهار کرد: اکنون قوانین شهرداری با مقررات ملی ساختمان در تعارض و تقابل است که باید اصلاح شود.

به گفته رمضانی در این میان افزایش سطح بنا بیشترین عنوان تخلفات ساختمانی در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی افزود: رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما با اطلاع رسانی درست در فرهنگ سازی در زمینه مقررات ملی ساختمان و رعایت اصول مهندسی در بین آحاد جامعه نقش مهمی دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بیان اینکه نقش کارفرما و سازنده نیز در بروز تخلفات بی تاثیر نبوده است، گفت: مهندسان در حوزه فعالیت خود وظایفی نسبت به کارفرمایان و همچنین نسبت به عامه مردم دارند و اصول اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کند که همزمان با اجرای تعهدات نسبت به کارفرما، وظایف و رسالت مهندسان نسبت به کل جامعه به فراموشی سپرده نشود.

منبع: نسیم نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۵
1792 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0