خبر خوش برای شهرسازان

کد خبر: 980913003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸ - ۶:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
مدیرگروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان بیان کرد: از ابتدای دی‌ماه امسال‌، شهرسازان می‌ توانند با داشتن پروانه اشتغال و مهر در حیطه رشته و فعالیت خود برای کسب درآمد فعالیت خود را بصورت رسمی شروع کنند.
محمد مسعود -۳ شنبه دوازدهم آذر نود و هشت -در مراسم بزرگ‌داشت روز جهانی شهرسازی با محوریت اشتغال در شهرسازی، بیان داشت: در کشور فرانسه، آمریکا و برخی دیگر از کشورهای توسعه یافته، شهرسازی یک سیستم مجزا بوده و خود را متمایز کرده است ولی در کشور ما شهرسازان در قالب سازمان نظام مهندسی ساختمان مشغول فعالیت هستند.
مسعود ادامه داد: تلاش چندین ساله مسئولان سبب شد رشته شهرسازی بعنوان یک رشته رسمی در سازمان نظام مهندسی ساختمان ثبت گردد تا شهرسازان با داشتن مُهر خود بتوانند در زمینه شهرسازی فعالیت کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای دی‌ماه امسال، شهرسازان می ‌توانند با داشتن پروانه اشتغال و مهر در حیطه رشته و فعالیت خود برای کسب درآمد فعالیت خود را بصورت رسمی شروع کنند.
مدیرگروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان با عنوان این که در استان اصفهان سالانه پانصد نفر در رشته شهرسازی فارغ التحصیل میشوند، گفت: این درحالی ست که یک شهرساز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.
شهرسازان در جایگاه واقعی خود قرار ندارند
مدیرگروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان خاطرنشان کرد: در این استان سالانه سیصد و پنجاه نفر فارغ التحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد و پانزده نفر فارغ التحصیل دکترا هستند و ۲ دانشگاه آزاد نجف آباد و خوراسگان نیز همه ساله تعداد زیادی کارشناس ارشد و دکترا را فارغ التحصیل می ‌کند، اما شهرسازان در جایگاه واقعی خود قرار ندارند.
مسعود گفت: در بسیاری از رشته‌ها پیش از فارغ التحصیلی فرصت اشتغال وجود دارد ولی فارغ التحصیلان رشته شهرسازی تا سال‌ها بعد از فارغ التحصیلی جویای کار هستند.
وی با عنوان این که بیشتر دانشجویان رشته شهرسازی جویای کار هستند، تصریح کرد: در سازمان نظام مهندسی ساختمان باید زمینه فعالیت این فارغ التحصیلان فراهم گردد.
مدیرگروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان با عنوان این که رشته شهرسازی آمیزه ای از علم، دانش، هنر و فن است، گفت: اقتصاد دان نیستیم، ولی باید تأکید کنم که همه باید پارامترهای اقتصاد را بشناسنیم، روانشناس نیستیم، ولی روانشناسی محیطی باید تخصص شهرساز باشد.
وی با انتقاد از عدم اشتغال بسیاری از فارغ التحصیلان رشته شهرسازی ، افزود: افرادی که بصورت میان رشته ای تحصیل میکنند شانس بیشتری برای اشتغال دارند البته باید تدابیر بگونه‌ای اندیشیده شود که شهرساز در جامعه بیکار نباشد، این در حالی است که شهرسازان در آزمون‌ های استخدامی جایگاهی ندارند.
منبع: ایمنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۹۸
923 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0