برگزاری دوره آموزشی صلاحیت بازرسی برق در شهرهای استان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی مازندران

بیکاری هزاران نفر از فارغ‌التحصیلان استان مازندران در رشته‌های کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی مازندران بیان داشت: باکمال تاسف در استانی که قطب کشاورزی کشور است بیکاری هزاران فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی را مشاهده میکنیم.

کد خبر: 10287 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ فروردین ۹۶ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی مازندران بیان داشت: باکمال تاسف در استانی که قطب کشاورزی کشور است بیکاری هزاران فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی را مشاهده میکنیم.بیکاری هزاران نفر از فارغ‌التحصیلان در رشته‌های کشاورزی

بیکاری هزاران نفر از فارغ‌التحصیلان در رشته‌های کشاورزی

بیکاری هزاران نفر از فارغ‌التحصیلان در رشته‌های کشاورزی

بیکاری هزاران نفر از فارغ‌التحصیلان در رشته‌های کشاورزی

حجت‌الله علی‌محمدی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در۳تیرماه سال هشتاد در مجلس شورای اسلامی تصویب و در سیزدهم تیرماه بوسیله شورای نگهبان تأیید و به دولت ابلاغ گردید.

علی محمدی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران دارای چهارده هزار عضو بوده که دارای شانزده گرایش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست میباشد.

وی با بیان این که این سازمان دارای رتبه سوم کشوری از لحاظ اعضا است، عنوان کرد: افزایش بهره‌وری و نظام جامع دامپروری مصوباتی در بحث کشاورزی بوده که مربوط بسازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی میباشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: با سازمان جهاد کشاورزی مازندران هماهنگیهایی صورت گرفت که در صورت وجود اراضی شیبدار در استان، فرصت فعالیت در آن را به عضوهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران بدهند.

علی محمدی با بیان این که خواستار بکارگیری مهندسین کشاورزی در طرحهای راضی شیبدار استان هستیم، گفت: وظیفه بکارگیری مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با دولت است و همچنین اکنون متولی بخش کشاورزی استان، سازمان جهاد کشاورزی مازندران است.

وی بیان کرد: اکنون صندوق تعاون و رفاه در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان راه‌اندازی شده و همچنین صندوق مشترک استانها در سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور نیز برای حمایت از اعضا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ظرفیتهای فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی مازندران، عنوان کرد: پیشنهاد کرده‌ایم که عضوهای سازمان با توجه به ظرفیتهایی که دارند شرکتهای تعاونی تشکیل دهند و وارد عرصه خدمات مشاوره‌ای و تولیدی شوند.

این مقام  با اعلام این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران برنامه‌های زیادی برای اشتغال اعضای خود دارد، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به موفقیت نیاز به هم کاری تمام نهادهای متولی بخش خصوصی و دولتی داریم تا بتوانیم طرحهای ذکرشده را به اجرا رسانیم.

محمدی در پایان اعلام کرد: مازندران ظرفیتهای زیادی در اشتغال کشاورزی دارد اما هر روز بر تعداد بیکاران تحصیل کرده رشته کشاورزی این استان افزوده میشود.

منبع: بلاغ

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ فروردین ۹۶
1270 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0