نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در

نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در اقدام ملی مسکن

نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در "اقدام ملی مسکن" ، آشکار است. نظام مهندسی ساختمان اردبیل، در قالب طرح اقدام ملی مسکن پانصد واحد برای مهندسان اردبیلی می‌ سازد

کد خبر: 990426001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ تیر ۹۹ - ۸:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در اقدام ملی مسکن ، آشکار است. نظام مهندسی ساختمان اردبیل، در قالب طرح اقدام ملی مسکن پانصد واحد برای مهندسان اردبیلی می‌ سازد

نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در “اقدام ملی مسکن”

نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در "اقدام ملی مسکن"
پانصد واحد اقدام ملی مسکن در ادبیل، برای مهندسان ساخته می‌ شود
میر محمد سیدهاشمی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: «نظام مهندسی ساختمان اردبیل، در قالب طرح اقدام ملی مسکن پانصد واحد برای مهندسان اردبیلی می‌ سازد.» اهمیت این خبر در آن است که نظام مهندسی اردبیل نخستین سازمان در سطح ملی است، که توانسته این فرصت را برای جامعه مهندسان فراهم کند. در این راستا پانصد واحد با اولویت اعضای نظام مهندسی ساختمان اردبیل که واجد شرایط اقدام ملی مسکن باشند؛ ساخته می‌شود. چنین رویکردی تا کنون در نظام مهندسی اردبیل برای نخستین بار اتقاق می‌افتد.
طبق طرح اقدام ملی مسکن ۱۵۵۰ واحد مسکونی در سه نقطه از شهر اردبیل ساخته می‌شود. احداث ۱۰۵۰ واحد با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(رحمه الله) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد بود که نظام مهندسی اردبیل در حوزه طراحی و نظارت با آن ها همکاری مستقیم دارد. اعتماد استاندار اردبیل، معاونت عمرانی و مجموعه راه و شهرسازی به نظام مهندسی ساختمان در این راستا، نشان از اعتبار این مجموعه دارد. عملیات ساخت تا ۲ ماه آینده استارت می‌ خورد و چیزی حدود دو سال تکمیل و بهره‌برداری از آنها زمان می‌ برد.
این امر علاوه بر اینکه اشتغال در حوزه مهندسان را رونق می‌ بخشد، یک کارگاه آموزشی پویا را هم پیش روی مهندسان جوان و نوپا می ‌گذارد. هر دو فرصت ارزشمندی است. اما از آن ها مهم‌تر امکان بهره‌مندی مهندسان از پانصد واحدی است که برای اعضای نظام مهندسی اردبیل ساخته می‌شود. آنچه که تحقق آن محصول چانه‌زنی نظام مهندسی برای اخذ این امتیاز طلایی در مسیر خانه‌دار شدن طیفی از اعضای واجد شرایط است. این اقدامی تشریفاتی و نمادین نیست، رویکردی است در راستای تقویت نقش مسئولیت اجتماعی نظام مهندسی ساختمان.
نظام مهندسی اردبیل صرفا تمرکز فعالیت ‌هایش را معطوف به ابعاد فیزیکی و کالبدی نکرده است. مسئولیت اجتماعی نظام مهندسی ساختمان بعنوان بزرگ‌ترین تشکل غیردولتی امری است که در مواردی چون اقدام ملی مسکن نمود عینی دارد.
سبد حمایتی برای اقدام ملی مسکن در اردبیل پر و پیمان است. زمین را راه و شهرسازی تامین می ‌کند، شهرداری برای پروانه‌ها تخفیف چهل درصدی می ‌دهد و نظام مهندسی اردبیل هم شصت برای هزینه‌های مرتبط، تخفیف در نظر گرفته است. این امر قیمت را به شکل ملموسی برای اقشار متقاضی پایین می‌آورد. این‌گونه می ‌توان ادعا کرد که اقدام ملی مسکن طرحی امیدبخش برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه است که آن ها را به خانه‌دار شدن نزدیک می ‌کند.
منبع: خبرگزاری برنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۹
689 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0