دومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی

ایمنی ساختمان های پررفت و آمد کشور بررسی میشود

دومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه 2 کشور بمیزبانی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار گردید.

کد خبر: 960515008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ - ۸:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،دومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه ۲ کشور بمیزبانی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار گردید.ایمنی ساختمان های پررفت و آمد کشور

ایمنی ساختمان های پررفت و آمد کشور

ایمنی ساختمان های پررفت و آمد کشور

ایمنی ساختمان های پررفت و آمد کشور

این جلسه با حضور مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان ، خوزستان، لرستان، مرکزی، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد و مدیرها و کارشناسین دفترمقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این جلسه را ارائه و گرداوری راه کارهای یک پارچه برای انجام نظارت عالیه بر ساخت و ساز استاندارد و ایمن در سطح کشور دانست.
قاسم قاسمی گفت: بر اساس ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نطارت عالیه بر اجرای مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی بعهده وزارت راه و شهرسازی است.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم هدف از برگزاری این جلسه ها را ایجاد تعامل و وحدت رویه در اجرای قانون نطام مهندسی و کنترل ساختمان وبالا بردن جایگاه نظارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان دانست.


حامد مانی فر، در ادامه از ایجاد کمیته های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان های عمومی پررفت و آمد در استان های کشور خبرداد و عنوان کرد: این کمیته متشکل از اداره کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، آتشنشانی، شهرداری ها، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی و افزایش ایمنی ساختمان های عمومی پر رفت و آمد در استان های کشور تشکیل و کار خود را شروع نموده اند.
وی ادامه داد: این کمیته در استان چهارمحال و بختیاری نیز با هم کاری دستگاه های متولی تشکیل گردیده و کار خود را در زمینه شناسایی ساختمان های ناایمن شروع نموده است.
در خاتمه این جلسه یکروزه مدیران و کارشناسین مسکن و ساختمان و نطام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه دو کشور درمورد تجربیات ، دست آوردها و مشکلات و موانع اجرای مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه ببحث و تبادل نظر پرداختند.
منبع : خبرگزاری بسیج

 

کانال تلگرام نظام مهندسی مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۶
905 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0