تفاهم نامه وزارت نیرو و سازمان نظام‌مهندسی معدن برای حفاظت از منابع آب

کد خبر: 980908005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۸:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و سازمان نظام‌ مهندسی معدن ایران برای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع معدنی و منابع آب کشور امضا شد.
این تفاهم‌نامه در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت ‌های فنی- مهندسی کشور در زمینه گسترش همکاری ‌های دوجانبه میان بخش دولتی و خصوصی صنعت آب و آبفای کشور و استفاده از توانمندی‌ های سازمان نظام‌ مهندسی معدن ایران در حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع معدنی و منابع آب امضا گردیده است.
این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از امکانات و ظرفیت‌ منابع انسانی و تخصصی طرفین برای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع معدنی و منابع آب کشور، کاهش هزینه ‌ها، افزایش بهره‌وری و اثربخشی اقدامهای مرتبط به امضا رسید.
همکاری در زمینه آموزش کارشناسان سازمان در مورد مبانی مربوط به حریم و بستر منابع آب، حقوق، قوانین و ضوابط کمی و کیفی منابع آب و لزوم بازچرخانی آب در معادن و سایر موارد مرتبط، همکاری در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مطالعاتی در حوزه‌های استقرار، جانمایی صنایع فرآوری و بررسی اثرات اکتشاف و بهره‌برداری معادن بر منابع آب، مکان‌یابی و روش ‌های دفن ایمن مواد باطله معادن از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
طبق این تفاهم‌نامه هم‌چنین قرار است دو طرف در زمینه انجام مطالعات کمی و کیفی منابع آب بخصوص منابع آب زیرزمینی، بهره‌برداری پایدار از منابع معدنی شن و ماسه رودخانه‌ای و احیا و ساماندهی رودخانه‌ ها و تسهیل در تبادل آمار، اطلاعات، دانش و تجربیات همکاری کنند.
برای اجرای مفاد این تفاهم ‌نامه و سیاست‌گذاری، تعیین اهداف کمی و کیفی، گرداوری برنامه‌های سالانه و نظارت بر حسن اجرای مفاد آن، کارگروه راهبری مشترک متشکل از ۲ نماینده از معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، ۲ نماینده از سازمان نظام مهندسی معدن، ۱ نماینده از شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۱ نفر کارشناس خبره از اساتید دانشگاه و ۱ نماینده از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی تعیین خواهد شد که نشست های دوره‌ای خود را به‌صورت ماهانه برگزار می کنند و گزارشات مشترک را هر شش ماه یک‌بار به وزیر نیرو ارائه می ‌دهند.
این تفاهم‌نامه ۴ شنبه به امضای “قاسم تقی‌زاده خامسی” معاون آب و آبفای وزارت نیرو و “داریوش اسماعیلی” رئیس سازمان نظام‌ مهندسی معدن ایران رسید.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
433 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0