ضرورت اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی ضرورت اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی

ضرورت اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی

ضرورت اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی ،احساس می شود. راه حل اصلاح قانون نظام مهندسی، انجام روند کارشناسی در مجلس است

کد خبر: 990402002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ تیر ۹۹ - ۱۰:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی ،احساس می شود. راه حل اصلاح قانون نظام مهندسی، انجام روند کارشناسی در مجلس است

ضرورت اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی

ضرورت اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی

علیرضا پاک‌فطرت بیان داشت؛

ضرورت اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس/ ریاست یک نماینده بر سازمان نظام مهندسی دلیل برخی مشکلات

نماینده شیراز با تأکید بر بازنگری در قانون نظام مهندسی بیان کرد: راه حل اصلاح قانون نظام مهندسی، انجام روند کارشناسی در مجلس است.

علیرضا پاک‌فطرت، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اصلاح و بازنگری در قانون نظام مهندسی بیان کرد: علت اصلی بررسی نشدن این مسئله را در صحن علنی، ریاست نماینده مجلس دهم بر سازمان نظام مهندسی کشور و درگیری‌ های او با وزیر راه‌وشهرسازی می ‌دانم؛ چرا که مشکلاتی را ایجاد کرد.

پاک فطرت با عنوان این که دستورالعمل‌ های فنی بسیار خوبی در نظام مهندسی و حوزه عمران وجود دارد، اما بخوبی اجرا نمی ‌گردد، گفت: نمایندگی و همزمان، ریاست بر سازمان نظام مهندسی در دوره گذشته پارلمان، باعث زد‌وبندهایی در کمیسیون عمران شده بود و نماینده مذکور هم نه به مجلس و نه به نظام مهندسی می ‌رسید.

وی با اشاره به موضوع امضا فروشی در حوزه ساخت‌وساز و نظارت گفت: فردی در خارج از ایران حضور داشته است که امضایش را در نظام مهندسی استفاده می ‌کردند، این معضل‌ ها و دیگر تخلفات باید از بین برود. با وجود مشکل یاد شده، در صورت تخریب سازه‌ها در حوادثی مانند زمین لرزه و ایجاد مشکل در شناسنامه فنی ساختمان، چه کسی باید پاسخگو باشد؟ کسیکه فقط مُهرش در شناسنامه ساختمان و خودش در خارج از کشور است!

وی افزود: راه حل اصلاح قانون نظام مهندسی، انجام روند کارشناسی در مجلس است، البته نه تنها کمیسیون عمران، بلکه کمیسیون‌ هایی مانند اقتصادی هم باید این موضوع را بررسی کنند.

نماینده شیراز و زرقان با تأکید بر بررسی جنبه‌های حقوقی در اصلاح این قانون تصریح کرد: توجه به موضوع تعارض منافع و ایفای نقش مصرف کنندگان در کنار افراد حقوقی از دیگر ملزومات اصلاح قانون نظام مهندسی است.

وی با عنوان این که مسکن حدود بیست یا سی درصد سبد خانوار را تشکیل می‌ دهد و بخش مهمی بشمار می ‌رود، افزود: بررسی مسائل مالیاتی خانه‌ها و واحدهای مسکونی بر اساس متراژ وغیره از نکات لازمِ توجه در بازنگری قانون نظام مهندسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۹
511 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0