تأسیس مرکز جامع مدیریت انرژی ساختمان

کد خبر: 980914003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ آذر ۹۸ - ۹:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ویرایش جدید مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، دستور کار اصلی کمیسیون انرژی شورای مرکزی در نشست روز یازدهم آذر بود.
در این نشست، بخش‌های تاسیسات مکانیکی ساختمانها، نحوه رتبه بندی ساختمانها از نظر مصرف انرژی، مباحث مربوط به روشنایی با رعایت استانداردها و تاثیر آن در بهینه سازی مصرف انرژی و چگونگی صرفه جویی در مصرف انرژی چیلرها مورد بررسی قرار گرفت.
جستجوی راه های همکاری برای اجرای مفاد تفاهم نامه اخیر شورای مرکزی و UNDP و پروژه محیط زیست GEF و تشکیل کارگروه مرتبط با این تفاهم نامه، بحث بعدی کمیسیون انرژی شورای مرکزی بود که مقرر گردید در اسرع وقت مرکز جامع مدیریت انرژی ساختمان تاسیس شود.
به گفته طاهری اصل، ریاست کمیسیون انرژی شورای مرکزی، این مرکز جامع بصورت یک آکادمی بین المللی برای ترویج اصول مصرف بهینه انرژی در ساختمان عمل میکند و برای آشنایی مهندسان با اصول ایجاد ساختمانهای سبز با مصرف انرژی اندک، گستره کشوری خواهد داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در ویرایش جدید مبحث نوزدهم تغییرات اساسی صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: با استناد به مبحث نوزدهم در وضع موجود آن، امکان تشخیص رعایت یا عدم رعایت اصول مصرف بهینه انرژی در ساختمان، به سادگی امکان پذیر نیست و در ویرایش جدید تلاش خواهد شد تا معیارهای لازم برای این منظور تعیین شود و ساختمانها با ۵ روش مشخص، از نظر مصرف انرژی رتبه بندی گردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۸
434 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0