قوانین سخت سازمان منابع طبیعی عاملی سر راه ثبت و اکتشاف معادن قوانین سخت سازمان منابع طبیعی عاملی سر راه ثبت و اکتشاف معادن

قوانین سخت سازمان منابع طبیعی عاملی سر راه ثبت و اکتشاف معادن

قوانین سخت سازمان منابع طبیعی عاملی سر راه ثبت و اکتشاف معادن ، است. قوانین این بخش روند سرمایه‌گذاری در بخش استخراج از معادن استان همدان را قفل کرده است

کد خبر: 991030002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ دی ۹۹ - ۹:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قوانین سخت سازمان منابع طبیعی عاملی سر راه ثبت و اکتشاف معادن ، است. قوانین این بخش روند سرمایه‌گذاری در بخش استخراج از معادن استان همدان را قفل کرده است

قوانین سخت سازمان منابع طبیعی عاملی سر راه ثبت و اکتشاف معادن

قوانین سخت سازمان منابع طبیعی عاملی سر راه ثبت و اکتشاف معادن
رئیس سازمان نظام ‌مهندسی استان همدان بیان کرد:
منابع طبیعی مانع سرمایه‌گذاری در بخش معدن است
قانون منابع طبیعی باید اصلاح گردد، زیرا قوانین این بخش روند سرمایه‌گذاری در بخش استخراج از معادن استان همدان را قفل کرده است.
محمدبشیر یوسفی یگانه تصریح کرد: متأسفانه منابع طبیعی قوانینی را سر راه گذاشته که مانع ثبت و اکتشاف معادن است، به ‌نوعی که در این قانون آمده هر فردی که معدنی می‌گیرد باید از روستایی که معدن در آنجا وجود دارد، پروانه چرای دام‌دار را حذف کند.
وی با تأکید بر ضرورت اصلاح این قانون گفت: این روند در گذشته وجود نداشت به ‌نحوی که یک معدن‌دار تنها باید موافقت حذف پروانه پنج تا ۱۰ دامدار را می‌گرفت ولی درحال‌حاضر باید یک معدن دار کل پروانه چرای یک دامدار را حذف کند.
فعالان در حوزه معدن
با درهای بسته روبرو می‌ گردند
یوسفی اظهار داشت: یک دامدار با این شغل زندگی خود را می‌گذراند و امکان اینکه موافق باشد که پولی بگیرد و پروانه چرایش حذف گردد، وجود ندارد و به این ترتیب می‌ توان گفت فعالان در حوزه معدن با درهای بسته روبرو می‌شوند.
رئیس سازمان نظام ‌مهندسی معدن استان همدان، در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه ادامه این روند مشکل‌زا است، گفت: قانون منابع طبیعی باید اصلاح گردد، زیرا این قانون روند سرمایه‌گذاری در استان همدان را قفل کرده و به‌نوعی از سال گذشته میزان اکتشاف ما نیز قفل است.
یوسفی در پاسخ به اینکه آیا مشکلات پهنه‌بندی در استان همدان مرتفع شده است یا خیر؟ بیان داشت: مشکل بعدی سر راه سرمایه‌گذاران این بخش پهنه شدن استان همدان است که هم‌چنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: وزارت‌خانه دو پهنه بزرگ را در استان همدان مدنظر قرار داده تا مطالعاتی داشته باشد و همین موضوع موجب شده یک سال اشخاص حقیقی نتوانند در زمینه معادن استان همدان وارد کار گردند.
وی گفت: متأسفانه هنوز با مشکل این پهنه‌های مطالعاتی مواجه هستیم و مداوم قول می ‌دهند که تا چند هفته بعدی این پهنه‌ها برداشته می‌ شود اما این مهم محقق نمی ‌گردد.
یوسفی عنوان داشت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز تأکید کرده هر چه سریع‌تر این پهنه‌های مطالعاتی برداشته شود که امیدوار هستیم شاهد اجرای این دستور در اسرع وقت باشیم زیرا این مشکلات سنگ ‌های بزرگی پیش پای سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان همدان محسوب می ‌گردد.
منبع: همدان پیام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ دی ۹۹
659 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0