برگزاری گردهمایی منطقه ای حفاظت ساختمانها در برابر حریق و نمایشگاه تخصصی جانبی آن

کد خبر: 980917003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ - ۲:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
دومین گردهمایی منطقه‌ای حفاظت ساختمانها در برابر حریق با رویکرد ساختمانهای بلند مرتبه و نمایشگاه تخصصی تجهیزات اطفاء حریق و ماشین آلات آتش نشانی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهر مشهد ضروع بکار کرد.
در این گردهمایی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان، جمعی از مسئولان آتش نشانیهای کشور و بیش از پانصد نفر از کارشناسان حوزه نظام مهندسی و آتش نشانی شروع بکار کرد، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تراکم جمعیتی که در کلان شهرها داریم موضوع تاب آوری شهرها بسیار مهم است و ما نیاز به اقلام و تجهیزاتی داریم که بتواند مقاومت ساختمانهایمان را در برابر حریق افزایش دهد. برگزاری چنین گردهمایی ها و نمایشگاههای جانبی میتواند فرصت مغتنمی باشد تا شرکت ‌های پیشرو در این عرصه اقدام به عرضه محصولات خودشان کنند.
محمد شکرچی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه سال به سال این حرکت رو به جلو است و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به محصولاتی که مقاومت ساختمانها در برابر حریق را افزایش دهد، گواهینامه فنی اعطاء میکند.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به این که شهر مشهد مقدس در حوزه آتش نشانی از نظر نیروی انسانی و تنوع امکانات در کشور پیشگام است، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه افزایش ایمنی در برابر آتش سوزی در مشهد اقدامات ستودنی انجام شده است و مجموعه مدیریت شهری شامل، شهرداری، نظام مهندسی ساختمان، آتش نشانی و مجموعه راه و شهرسازی همگام با هم هستند که این تعامل بسیار سازنده است.
وی با اشاره به رونمایی از خودرو اطفاء حریق ویژه معابر کوچک و بافتهای متراکم شهری در نمایشگاه جنبی این گردهمایی ابراز امیدواری کرد: این خودرو پس از انجام تستهای نهایی در سایر استان ‌های دیگر کشورمان هم مورد استفاده آتش نشانیها قرار بگیرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۹۸
646 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0