با پايان ده هفته رقابت شش تيم رقم خورد تیراندازی

بلاتکلیفی نظام‌ مهندسی استان قم در آستانه آغاز لیگ برتر تیراندازی ایران

تیم نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم در آستانه شروع مسابقات فصل جدید لیگ برتر تیراندازی مردان باشگاههای کشور در بلاتکلیفی بسر میبرد و تیراندازان قمی عضو این تیم وضعیت نامشخصی دارند.

کد خبر: 960303019 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶ - ۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،تیم نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم در آستانه شروع مسابقات فصل جدید لیگ برتر تیراندازی مردان باشگاههای کشور در بلاتکلیفی بسر میبرد و تیراندازان قمی عضو این تیم وضعیت نامشخصی دارند.بلاتکلیفی نظام‌ مهندسی استان قم در آستانه آغاز لیگ برتر تیراندازی

بلاتکلیفی نظام‌ مهندسی استان قم در آستانه آغاز لیگ برتر تیراندازی

بلاتکلیفی نظام‌ مهندسی استان قم در آستانه آغاز لیگ برتر تیراندازی

 

 

بلاتکلیفی نظام‌ مهندسی استان قم در آستانه آغاز لیگ برتر تیراندازی

 

برای اولین ‌بار در سال نودوپنج بود که قهرمان رقابتهای لیگ تیراندازی باشگاههای استان قم به نمایندگی از این استان بنام نظام مهندسی ساختمان با حضور موفق در رقابتهای لیگ دسته اول تیراندازی باشگاههای کشور موفق بکسب مجوز صعود به لیگ برتر گردید.
این اتفاق یک دستاورد خیلی ارزش مند برای تیراندازی استان قم بود و در ادامه روند رو به رشد این رشته ورزشی در سالهای اخیر، سهمیه حضور در مسابقات لیگ برتر تیراندازی باشگاههای کشور را هم نصیب تیراندازی قم شد تا این یک فرصت مغتنم برای نشان دادن توان مندی و قابلیت بالای تیراندازان استان قم باشد.
* تعطیلی سالن اختصاصی یکی از مشکلات تیراندازی استان قم
البته باید به این نکته توجه نمود که تیراندازی بعنوان یکی از رشته‌ها و هیأتهای ورزشی فعال در استان قم از امکانات چندانی برای رشد و توسعه بهره مند نیست، چرا که مجهزترین سالن اختصاصی این رشته در مجموعه ورزشی میثم منطقه سالاریه قم بدلیل مشکل حقوقی این مجموعه اکنون تعطیل است.
تعطیلی این سالن از فروردین ماه سال نودوپنج رخ داد و حتی تیراندازان استان قم تا نیمه‌های همین سال مکانی برای تمرین و مسابقه نداشتند تا این که با هم کاری و حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم و پیگیریهای مسؤولین این هیات، یکی از مکانهای مجموعه ورزشی شهید زین‌الدین منطقه نوبهار قم به این رشته اختصاص یافت و مجهز گردید.
* محدودیتهای مالی مانع بزرگ رشد تیراندازی دراستان قم
با این حال تیراندازی استان قم مانع دیگری هم چون نداشتن حامی مالی و بودجه لازم برای برنامه‌های مختلف را پیش‌روی خود داشت تا این که فکر برگزاری رقابتهای لیگ تیراندازی باشگاههای قم موجز شد تا چند حامی مالی یا اسپانسر با ورزش کاران فعال این رشته وارد عرصه گردند.

این یک اتفاق مثبت برای تیراندازی استان قم بود چون حامیان مالی هم چون نظام‌مهندسی ساختمان استان قم به این رشته ورود پیدا نمودند و این تیم در مسابقات لیگ تیراندازی باشگاههای استان قم عنوان قهرمانی را کسب نمود و نماینده این استان در رقابتهای فصل نودوپنج لیگ دسته اول باشگاههای کشور شد.
با عنایت به اعلام نظام مهندسی ساختمان برای نمایندگی استان قم در پیکارهای لیگ دسته اول باشگاههای کشور، موجی از امیدواری در بین علاقه مندان این رشته ایجاد شد و این اتفاق آن قدر به استعدادها و چهره‌های توان مند تیراندازی قم انگیزه داد که این تیم را بعنوان یکی از دو تیم برتر لیگ دسته اول ایران به لیگ برتر بیاورند.
این در حالی است که سالها بود که تیراندازان استان قم در مسابقات لیگهای مختلف تیراندازی باشگاههای کشور بمیدان میرفتند اما در رویای دستیابی به سهمیه لیگ برتر بود رقابت با چهرههای شاخص و عنوانداران میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته بودند و سرانجام در سال نودوپنج این اتفاق روی داد.
* ورود حامیان مالی و امیدواری تیراندازان استان قم
البته رقابت تیراندازان استان قم در مسابقات لیگهای باشگاهی کشور در سالهای پیش هم انجام میشد اما این حضور و رقابت آن ها مستمر و ادامه‌دار نبود زیرا تیراندازی قم همواره با مشکلات و موانع مالی روبرو میشد و حتی در سال نودوچهار تیم مردان خود را به لیگ دسته اول ایران معرفی نکرد چون منبعی برای تامین هزینه‌های این تیم نداشت.
بهر حال حضور نداشتن تیم تیراندازی مردان استان قم در مسابقات فصل نودوچهار لیگ دسته اول تیراندازی باشگاههای کشور یک جای خالی بزرگ در حرکت رو به رشد این رشته بود و در نهایت با ورود حامیانی هم چون نظام‌ مهندسی ساختمان به این رشته، امیدواری به رونق دوباره در تیراندازی قم بیش تر گردید.

* بیخبری تیراندازان از نظام مهندسی ساختمان استان قم
ولی در حال حاضر خبری از مسؤولین نظام مهندسی ساختمان قم نیست و آن ها پی گیری‌ خاصی برای امور مرتبط با حضور در فصل جدید لیگ برتر تیراندازی باشگاههای کشور نکرده‌اند تا ادامه فعالیت یکی از سرمایه‌های عظیم ورزش قم در سطح اول مسابقات باشگاهی ایران در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.
نماینده هیئت‌‌ تیراندازی استان قم در حالی با این مشکل روبرو است که فصل جدید رقابتهای لیگ برتر تیراندازی باشگاههای کشور براساس برنامه‌ریزی انجام شده از طرف فدراسیون، پس از ماه مبارک رمضان برگزار میشود و نه الان، بلکه از مدتها پیش باید تمرینات آماده‌سازی این تیم شروع میشد اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.
* وضعیت مبهم نماینده استان قم در آستانه آغاز فصل جدید لیگ برتر تیراندازی
با توجه به این که مسابقات لیگ برتر سال نودوشش تیراندازی کشور پس از ماه رمضان آغاز میشود هنوز خبری از تیم نظام‌ مهندسی ساختمان نیست و خبر نگران‌ کننده‌تر این است که قرارداد اعضای تیم نظام مهندسی ساختمان قم با تیراندازان حاضر در فصل پیش لیگ دسته اول نیز به پایان رسیده است.
هم چنین مربیان این تیم هم دیگر قراردادی با تیم نظام‌مهندسی ساختمان استان قم ندارند و این تیم که در سال نودوچهار توانست عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ تیراندازی باشگاههای قم را کسب کند و به نمایندگی از قم در لیگ دسته اول کشور بمیدان رفته و برای قم افتخار آفرینی کند درحال حاضر وضعیت نامشخصی دارد.
این در حالی است که سایر تیمهای حاضر در فصل نودوشش لیگ برتر تیراندازی مردان ایران که تیمهای مدعی و آماده‌ای مانند نزاجا، پاس قوامین، نیروی مقاومت و شرکت ملی حفاری هستند زودتر از نماینده بلاتکلیف قم، بکار آماده‌سازی برای حضور موفق در لیگ برتر تیراندازی ایران میپردازند.
* تیراندازان شاخص استان قم در آستانه جدایی از نظام مهندسی
ولی تیم نظام مهندسی قم هنوز بشکل جدی و رسمی آغاز بکار نکرده، در حالیکه اگر هم تصمیم بشروع تمرینات خود داشته باشد تا در لیگ برتر بمیدان برود، هنوز هیچ اظهار نظری از طرف مسؤولین این تیم برای پیش‌بینی رقم مصوب بمنظور تامین هزینه‌های این تیم نشده است.
یکی از آسیبهای بزرگ به تیراندازی قم و استعدادها و ورزش کاران با تجربه این رشته این است که تعداد بسیاری از تیراندازان بومی عضو تیم نظام‌مهندسی ساختمان در فصل نودوپنج لیگ دسته اول کشور که در صعود این تیم به لیگ برتر نقش اثرگذاری داشتند، مورد توجه تیمهای دیگر قرار گرفته‌اند و با توجه به نامشخص بودن تکلیف تیم نظام مهندسی ساختمان، آن ها هم تکلیف خود را نمیدانند.
* بلاتکلیفی چهرههای شاخص تیراندازی استان قم
یکی از تیرانداز موفق سالهای اخیر تیراندازی قم مانند محمود جعفرغفار از باشگاه مقاومت و یک تیم دیگر پیشنهاد دریافت نموده، ضمن این که حامد غرباقی تیرانداز رشته تفنگ قم از تیم تیراندازی دانشگاه تهران و باشگاه مقاومت پیشنهاد دارد و مورد توجه این ۲ تیم قرار گرفته است.


هادی غرباقی چهره شاخص رشته تفنگ استان قم در مسابقات لیگ، پیکارهای آزاد و میادین مهم این رشته که فصل پیش با تیم مقاومت قرارداد داشت، امسال عزم حضور در تیم نظام مهندسی ساختمان استان قم را کرده بود اما با توجه به نامشخص بودن وضعیت این تیم، در حال حاضر از ۳ تا تیم مطرح پیشنهاد دارد.
علی‌اصغر کلهر دیگر تیرانداز تیم نظام‌مهندسی ساختمان استان قم است که سابقه حضور در تیم ملی را هم دارد و هم اکنون از لیگ دسته اول باشگاههای کشور دارای پیشنهاد است و هادی باقری هم از ۲ تیم حاضر در لیگ دسته اول تیراندازی مردان ایران پیشنهاد دریافت کرده و قصد جدایی از نماینده استان قم را دارد.
* بیتوجهی به تیراندازی قم در آستانه بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک
مسؤولین ورزش استان قم اعم از اداره کل ورزش و جوانان و هیئت‌‌ تیراندازی بویژه مدیران نظام مهندسی ساختمان استان قم باید به این نکته توجه داشته باشند که سال آینده بازیهای آسیایی ۲۰۱۷ جاکارتای اندونزی بعنوان مهم ترین رخداد ورزش کشور، در انتظار تیراندازان قم و حضور استعدادهای تیراندازی قم در رقابتهای فصل نودوشش لیگ برتر تیراندازی مردان ایران یک فرصت مغتنم برای اثبات توان مندی آن ها و کسب سهمیه تیم ملی است.
از طرف دیگر رقابتهای بین‌المللی و برون‌مرزی دیگر مانند آسیایی و جهانی و مهم تر ازهمه اینها، بازیهای المپیک ۲۰۲۰ در توکیو ژاپن در انتظار تیراندازان قم است، رشته‌ای که از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان قم در زمره هیئتهای دارای شانس کسب سهمیه بازیهای آسیایی و المپیک قرار گرفته و چنان چه بلاتکلیفی تیم نظام مهندسی ساختمان قم در آستانه آغاز لیگ برتر پی گیری نگردد، آسیبهای بسیاری به تیراندازی‌، تیراندازان و ورزش قم وارد میشود.
منبع: خبرگزاری فارس

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ خرداد ۹۶
1280 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0