پروژه مسکن جامعه مهندسان استان مرکزی افتتاح گردید با حضور جمعی از مسئولین کشوری

پروژه مسکن جامعه مهندسان استان مرکزی افتتاح گردید

پروژه دویست و هشتاد واحدی تعاونی مسکن جامعه مهندسان و کارکنان نظام مهندسی استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولین کشوری بخش تعاون و استانی به بهره برداری رسید.

کد خبر: 960615018 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶ - ۳:۴۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، پروژه دویست و هشتاد واحدی تعاونی مسکن جامعه مهندسان و کارکنان نظام مهندسی استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولین کشوری بخش تعاون و استانی به بهره برداری رسید.پروژه مسکن جامعه مهندسان استان مرکزی

پروژه مسکن جامعه مهندسان استان مرکزی افتتاح گردید

پروژه مسکن جامعه مهندسان استان مرکزی افتتاح گردید

پروژه مسکن جامعه مهندسان استان مرکزی افتتاح گردید

هم زمان با هفته تعاون و بمناسبت این هفته بخشی از پروژه برج‌ های مهندسی ایران زمین که مربوط به تعاونی مسکن جامع مهندسین استان مرکزی می ‌شود امروز با حضور مدیرکل دفتر تعاونی‌ های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری تعاون، نماینده اراک، خنداب و کمیجان و جمعی از مسئولین استان افتتاح گردید.
این پروژه از جمله طرح ‌هایی است که بمناسبت هفته تعاون در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌ رسد که مربوط به مهندسین نظام مهندسی استان مرکزی می‌ شود.
رئیس نظام مهندسی استان مرکزی با اشاره به این پروژه تصریح کرد: این پروژه از سال نود و دو در زمینی به وسعت چهار هزار و هشتصد متر مربع با دربرگیری دویست و هشتاد واحد در بیست و یک طبقه شروع شد که شامل یک طبقه همکف، هجده طبقه روی مین و دو طبقه منفی می‌ شود.
مصطفوی گفت: این پروژه مجهز به آنتن مرکزی بوده و مبحث نوزده بطور کامل در آن رعایت شده است و بهترین مصالح در ساخت آن بکار رفته که بیست و دو ناظر در جریان ساخت این پروژه در رشته‌ هایی مانند رشته عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی و غیره هم کاری داشتند، از مجری هم در ساخت این پروژه استفاده شده است.
استفاده از مصالح بومی را مد نظر داشتیم/آسانسورهای این مجتمع برای اولین بار در غرب کشور بکار رفته است
عضو هیئت مدیره سرپرست دستگاه نظارت پروژه برج‌ های مهندسی ایران زمین هم با اشاره به این پروژه تصریح کرد: این پروژه شامل دویست وهشتاد واحد بوده که برای دویست و چهل نفر اعضای تعاونی است ، چهل واحد مسکونی و ده واحد تجاری مازاد هم دارد.
امیدرضا تقوایی ادامه داد: درنهایت با فروش واحدهای مازاد موافقت کرده‌ اند تا هزینه ‌های تمام شده برای آن‌ ها کم تر گردد که هشتاد درصد این واحدهای مازاد فروخته شده است.

پروژه مسکن جامعه مهندسان استان مرکزی

تقوایی افزود: این پروژه شامل  هجده طبقه مسکونی، پیلوت که شامل پارکینگ و واحد‌های تجاری بوده و ۲ طبقه منفی شامل پارکینگ و انباری‌ ها می ‌شود.

وی اظهار داشت: هزینه کل پروژه حدود شصت میلیارد تومان است و قیمت تمام شده برای هر متر یک میلیون و پانصد و پنجاه تومان است.

عضو هیات مدیره سرپرست دستگاه نظارت پروژه برج های مهندسی ایران زمین استان مرکزی گفت: این واحدها با متراژ‌های صد و دو متری، صد و هفت متری، صد و هشت متری و صد و هفده متری هستند که بلوک  آن با هفتاد واحد امروز قابل بهره ‌برداری است.

تقوایی عنوان کرد: این ساختمان از طرف شورای فنی استان از لحاظ فنی و مصالح درجه یکی که در آن ‌بکار رفته بعنوان برترین ساختمان استان شناخته شده است.

وی تاکید کرد: مصالح آن از مصالح درجه یک ساخت کشور بوده مانند اسکلت فلزی پیچ و مهره ‌ای که توسط شرکت هپکو اراک ساخته شده و از این لحاظ نگاهی به صنایع بومی خود هم داشته ‌ایم، ورق ‌های آلومینیومی هم که در این پروژه استفاده کرده‌ ایم از تولیدات شرکت آلفونام در اراک است.

عضو هیات مدیره سرپرست دستگاه نظارت پروژه برج های مهندسی ایران زمین استان مرکزی یاد آور شد: سنگی که استفاده می ‌شود سنگ محلات بوده و این مجتمع دارای آسانسور های ویژه‌ ای با سرعت دو و نیم متر بر ثانیه بوده که در غرب کشور اولین پروژه‌ای است که در آن از این آسانسور‌ها استفاده شده است .
تقوایی مطرح کرد: در بحث عایق حرارتی مبحث نوزده تمام مسائل رعایت شده و پنجره‌ ها ویستابست درجه یک ساخت ایران و دوجداره است، بلوک ‌های پرین بتن که بهترین مصالح از لحاظ عایق است برای دیوار‌ها با وزن مخصوص پانصد و پنجاه کیلوگرم بر متر مکعب استفاده شده است و فصل مشترک دیوارهای آن از مصالح کناف (دیوار کاذب سایلنت)استفاده شده یعنی هیچ صدایی بین واحد‌ها رد و بدل نمی گردد.

او افزود: مهم ‌ترین آیتم و ویژگی منحصر به فرد آن لوله‌ های جورج فیشر سوئیس و پمپ ‌های ایتالیایی است که در آن استفاده شده که این‌ ویژگی ‌ها در ساختمان‌ های لوکس اراک هم دیده نمی ‌شود.

وی اظهار داشت : امیدوار هستیم که همه انبوه‌سازان به کیفیت اهمیت دهند و ساختمان‌ هایی بسازند که سالیان سال در بهره ‌برداری به مشکل بر نخورد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام آموزش برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ شهریور ۹۶
1558 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0