افتتاحيه رويداد کارآفريني ِ چالش، پويش، درامد پدافند غير عامل در سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار شد.

کد خبر: 732 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ آبان ۹۵ - ۲:۰۸ ب.ظ

مسعود داريوندي  معاون طرح  برنامه و مجلس سازمان پدافند غيرعامل، دکتر امير  مرادي مديرعامل پدافند غير عامل استانداري، وارسته معاون سياسي فرمانداري، توکلي مديرکل سازمان فناوري اطلاعات گيلان و به همراهي جمعي از  اعضاي هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان روز چهارشنبه  از  ساعت ۱۶:۳۰ در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار شد.

در ابتداي جلسه مهندس مهرداد کاظمي نائب رئيس  سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان ضمن خير مقدم به حضار بيان داشت: نقش پدافند غيرعامل در مقابله با تهديدات غيرقابل انکار است و با رويکرد نظام مهندسي ساختمان در شاخه هاي شهرسازي، نقشه برداري، معماري، سازه هاي ايمن، اتاسيسات مکانيکي و برقي تعريف مي شود.

نائب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان ادامه داد: سازمان نظام مهندسي  ساختمان با داشتن بيش از بيست هزار عضو متخصص مي تواند در حوزه پدافند غيرعامل در زمينه هاي مرتبط با صنعت ساختمان موثر باشد.

وي گفت: سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان آمادگي خود را جهت ارائه هرگونه کمک و حمايتي از برنامه هاي آموزشي و اجرايي مرتبط با حوزه ي پدافند غيرعامل اعلام مي کند.

در ادامه مراسم افتتاحيه  دکتر امير مرادي مديرعامل پدافند غيرعامل گيلان  گفت: با توجه به تهديدات مختلفي که مي بينيم سازمان پدافند غيرعامل با شناسابي تهديدات به ارايه راهکار جهت حل اين معضلات مي پردازد، يکي از تهديدات اين روزها مشکل و معضل بيکاري است  و اين هم يکي از تهديداتي است که جز پدافند غيرعامل مي تواند محسوب شود.

مرادي ادامه داد:شناخت ايده هاي جديد کسب و کار بر اساس علايق و نيازها فرصت خوبي براي مقابله با اين تهديدات و معضلات است. وي افزود:پدافند غيرعامل در ۱۲ کارگروه فعاليت مي کند  که علاوه بر حوزه ي ساخت و ساز و کالبدي، بحث کشاورزي تهديداتي دارد که مي توان با ايده هاي نو آن را رفع کرد.

مديرعامل پدافند غيرعامل استان گيلان  ادامه داد: در بحث انتقال خون نيز با اين موضوع رو به رو هستيم و حتي در قدم اول کيسه اي که خون را مي گيرند وارداتي است و اين نشان مي دهد   ما بايد براي مقابله با هر تحريم و تهديدي آماده باشيم و به خودکفايي برسيم و بتوانيم بر روي پاي خود بايستيم و لازمه آن بومي کردن دانش در هر حوزه اي است که اين وظيفه بر عهده کارآفرينان و دانشگاهيان و افراد خلاق و نوآور است  و پدافند غيرعامل از اين ايده ها با کمک بانک ها و موسسات مالي کمک مي کند. وي همچنين گفت: ما در اندازه استاني حرکت کرده ابم و اگر بتوانيم در سال هاي بعد اين بحث چالش پويش درآمد را به صورت ملي برگزارمي  کنيم.

در ادامه دکتر داريوندي معاون طرح برنامه ريزي و مجلس  سازمان پدافند غيرعامل کشور بيان داشت: مطالعات تاريخي به ما مي گويد سالهايي که جنگ و خونريزي در آن  اتفاق نيفتاده از تاريخ جنگ بسيار بسيار کمتر است، روزهاي صلح و سازش جامعه بشري بسيار کمتر از سالهاي جنگ و خونريزي بوده که واقعيت تاريخي است و در  قرآن کريم نيز  در اين مورد آيه داريم، ولي  آنچه مي تواند جامعه اي را در برابر حوادث مصون کند قدرت و اقتدار است و اگر ملتي قوي باشد مي تواند در مقابل اين حوادث از خود محافظت کند.

دکتر داريوندي اضافه کرد: دانش فني و مهندسي در تاريخ دفاعي کشورها ديده مي شود و نقش دانش فني مهندسي در اين جريان غيرقابل انکار است. در  کشور ما  معماري دفاعي وجود داشته است  و در قرون گذشته نيز پدافند غيرعامل  انجام مي شده است که کمک به حفظ امنيت کرد. وي افزود: يکي ديگر از اين دانش ها  استفاده  از مهندسي کاناليزه کردن و محدود کردن تردد در ورودي شهرها در گذشته بوده است و  اين  ها باعث کوتاه شدن دست متجاوزان مي شده است و اين نوع معماري دفاعي در اکثر شهرهاي ايران و در معماري قديمي وجود داشته است.

معاون طرح برنامه ريزي و مجلس  سازمان پدافند غيرعامل کشور اضافه کرد: در ايران  ما نيز  شهرک موشکي در زير زمين براي امنيت کشور احداث شده است که اين سامانه و شهرک موشکي به گونه اي طراحي شده که نقطه پرتاب آن  توسط ماهواره قابل شناسايي نيست. وي تصريح کرد: اين نمونه  استفاده از دانش مهندسي در حوزه دفاعي کشور  بايد توسعه پيدا کند و در حوزه دفاعي کشور استفاده شود و آرامش و امنيت کشور را در برابر واقعيت تاريخي تجاوز از خود نشان دهد.

در   ادامه برنامه ارائه ايده ها توسط تيم هاي تشکيل شده  انجام شد. اين طرح ها در  حوزه تهدبدات زيستي و بيولوژيکي، پدافند کالبدي ،پدافند اقتصادي، سايبري  ارائه شد.

اين  برنامه به مدت دو روز تا جمعه ۷ مهر ادامه خواهد داشت  و تيم ها به اجرا ايده هاي خود خواهند پرداخت.

منبع: روابط عمومی سازمان نظام مهندسی گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آبان ۹۵
1028 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0