استمرار عضویت رئیس معزول سازمان صمت گیلان

کد خبر: 980916010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۹۸ - ۲:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
آیا استمرار عضویت رئیس معزول سازمان صمت گیلان و محکوم به حبس و انفصال از خدمت در سازمان نظام مهندسی معادن قانونی است؟
مرداد ماه امسال بود سخنگوی قوه قضائیه در هفتمین جلسه خبری خویش حکم مجازات کیفری رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان منصوب در چهارم تیر ماه نود و یک و همزمان با فعالیت دولت “محمود احمدی نژاد”و معزول در شهریور نود و شش مقارن با فعالیت دولت”حسن روحانی”عزل گردید، اعلام کرد.
بنا به اظهارات غلامحسین اسماعیلی در این نشست برگرفته از رسانه های متعدد،”علی منتظری گل سفیدی” به ۵ سال حبس، صد و یازده ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم گردید.
برابر ماده نوزدهم قانون مجازات اسلامی مصوب نود و دو مجلس اسلامی افرادی که به حبس تا پنج سال محکوم می گردند، مشمول درجه ۴ می شوند.
محکومیت و اعلام حبس برای این شخص حقوقی در حالی است، وی همزمان با فعالیت در سازمان صمت گیلان، عضو و دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام مهندسی معدن ایران در رسته”پی جویی و اکتشاف” است و عضویت تا لحظه انتشار این گزارش پابرجاست و لغو نشده است!
به استناد مواد سی و هشت و چهل قانون سازمان نظام مهندسی معدن ایران،یکی از شروط لغو عضویت در این تشکیلات، نداشتن محکومیت کیفری قطعی به محرومیت از اشتغال است.
در پایان انتظار میرود دست اندرکاران امر در سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سایر مراجع ذیصلاح قانونی در کشور علی الخصوص استان گیلان هر چه سریع‌تر نسبت به تنویر افکار عمومی بپردازند آیا استمرار عضویت”علی منتظری گل سفیدی”در سازمان نظام مهندسی مذکور قانونی است یا خیر؟
منبع: کاشف اسرار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۸
483 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0