امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در یزد امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در یزد

امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در یزد

امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در یزد  ، صورت گرفت. این تفاهم نامه 3 ساله است که در 6 ماده و 3 نسخه تنظیم شده است

کد خبر: 010301005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ خرداد ۰۱ - ۹:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در یزد  ، صورت گرفت. این تفاهم نامه ۳ ساله است که در ۶ ماده و ۳ نسخه تنظیم شده است

امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در یزد

امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در یزد
سازمان‌های جهاددانشگاهی و نظام مهندسی ساختمان در استان یزد بمنظور ایجاد بسترهای مناسب و گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.
این تفاهم نامه ۳ ساله که در ۶ ماده و ۳ نسخه تنظیم شده است، به امضای «مجتبی فرهمند» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و «فاطمه سعادتجو» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان رسید.
موضوع این تفاهم نامه همکاری در اجرای طرح‌ های تخقیقاتی،‌کاربردی مورد نیاز طرفین، همکاری در برگزاری سمینارها، دوره ‌های آموزشی تخصصی و کارگاه‌ های آموزشی، همکاری در گرداوری و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، مشارکت در برگزاری جلسات تخصصی در حیطه موضوعات مربوطه، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت بمنظور ارتقاء توان علمی مهندسین و اعضای نظام مهندسی استان و انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی طرح‌های مورد نیاز و انجام بازدیدهای متقابل علمی منظور شده است.
«فاطمه سعادتجو» رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد در نشست امضای این تفاهم نامه که در نظام مهندسی ساختمان استان انجام شد، جهاد دانشگاهی را یک نهاد انقلابی غیردولتی خواند که عمدتاً در ۳ حوزه اموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت دارد.
سعادتجو ضمن تشریح فعالیت‌های هر یک از این حوزه، در رابطه با فعالیت‌های اموزشی این نهاد در استان بیان کرد: آموزش‌های جهاد دانشگاهی در ۲ بخش آموزش ‌های دانشگاهی و آموزش‌های کوتاه مدت انجام می‌ شود که در بخش آموزش‌ های کوتاه ‌مدت به سمت حوزه ‌های تخصصی مختلف سوق داده شده و با راه‌اندازی آکادمی کسب و کار، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد که در قالب این تفاهمذ‌نامه، زمینه ‌های همکاری بیشتر بین دو سازمان با توجه به ظرفیت ‌های موجود در جهاددانشگاهی و نظام مهندسی استان فراهم گردد.
«محمد زارع» معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان نیز با اشاره به مجوز جهاد دانشگاهی برای برگزاری برخی دوره ‌ها مانند کلاس‌های کارکنان دولت و دوره‌های ایمنی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد در قالب مراکز آموزشی کوتاه مدت در رشته ‌های مختلف برای اعضای خانواده سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز آموزش‌ های لازم را ارائه دهد.
زارع با بیان اینکه خوشبختانه طی چند سال گذشته تعامل خوبی بین سازمان‌های جهاد دانشگاهی و نظام مهندسی ساختمان وجود داشته است، تصریح کرد: امیدوار هستیم با این تفاهم نامه شاهد گسترش همکاری ها بین دو سازمان باشیم.
«مجتبی فرهمند» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم در این نشست اظهار داشت: تاکنون تمام مناسبات نظام مهندسی با مجریان آموزشی صرفا در مورد برگزاری دوره ‎های آموزشی و مهارتی بوده که جهاد دانشگاهی نسبت به سایر دستگاه های به لحاظ کمی و کیفی از حجم فعالیت بالاتری برخوردار بوده است و بویژه در دوران کرونا که آموزش‌ها به صورت مجازی بود، زیرساختهای خوبی را در این حوزه فراهم کرد.
فرهمند ادامه داد: سازمان نظام مهندسی تاکنون به حداقل ‌ها در تعامل با جهاددانشگاهی توجه داشته در حالی که ظرفیت‌های این حوزه خیلی بیشتر است.
وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام مهندسی ساختمان را بحث ترویج و فرهنگ‌سازی در این حوزه عنوان و بیان کرد: متاسفانه در استانی قرار داریم که اکثر ساخت و سازها در آن مقید به موازین ساختمان سازی استاندارد و ایمن نیست و این می‌تواند آینده استان را با تهدید مواجه کند.
فرهمند، بیشترین نگرانی را در این زمینه خواند و ابرزا امیدواری کرد در قالب این تفاهم نامه اقدامات مناسبی در بحث فرهنگ سازی و ترویجی در ساخت و سازهای ایمن را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: البته این برنامه ‌ها می ‌تواند صرفاً آموزشی نباشد بلکه در قالب ساخت اپلیکیشن و برنامه و دیگر بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد و جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌ تواند در این زمینه تعامل خوبی داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: معرفی خدمات نظام مهندسی ساختمان و هدایت تحصیلی دانش اموزان در بدو ورود به دانشگاه و نیز همکاری در طرح کارورزی که در آستانه تصویب و اجباری شدن است، دیگر موضوعاتی است که جهاد دانشگاهی می تواند در این تعامل مدنظر داشته باشد.
وی، آموزش مهارتی عوامل اجرایی ساختمان در راسنای استاندادسازی ساختمان ها را نیز مهم خواند و افزود: امیدوار هستیم از این طریق در قالب سامانه ای موضوع ساماندهی مجریان و دسته بندی آنان براساس میزان دانش انها را در دستور کار قرار دهیم.

«مرتضی خانی» مدیر آموزش، برنامه ریزی و سیستمهای سازمان نظام مهنتدسی ساختمان نیز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان، آموزش است که در این رابطه با ۴ مجری آموزشی برای هفت هزار مهندس تدارک دیده شده است.
خانی با بیان این که هفتاد و پنج درصد از دوره‎های آموزشی نظام مهندسی ساختمان توسط جهاددانشگاهی عملیاتی می‌ شود، گفت: البته در حوزه آموزشی تعامل خوبی با جهاددانشگاهی وجود داشته که ۳ سال دیگر تمدید می گردد و امیدوار هستیم شاهد برقراری تعامل و همکاری در سایر زمینه‌ها با جهاددانشگاهی نیز باشیم.
به گفته وی،‌ خوشبختانه تعهدات خوبی در این تفاهم‌نامه لحاظ گردیده که هر کدام می ‌تواند دنیایی از تعامل را بین دو سازمان برقرار کند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۰۱
523 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0