توافق نظام مهندسی ساختمان استان زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران توافق نظام مهندسی ساختمان استان زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران

توافق نظام مهندسی ساختمان استان زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران

توافق نظام مهندسی ساختمان استان زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران ، صورت گرفت. در شهر جدید تیس توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان ارائه خواهد شد

کد خبر: 990606003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توافق نظام مهندسی ساختمان استان زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران ، صورت گرفت. در شهر جدید تیس توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان ارائه خواهد شد

توافق نظام مهندسی ساختمان استان زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران

توافق نظام مهندسی ساختمان استان زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران

توافق نظام مهندسی ساختمان استان زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با شرکت عمران شهر جدید تیس تفاهم نامه همکاری امضا نمودند.
طبق تفاهم نامه منعقده سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان با شرکت عمران شهر جدید تیس، کلیه خدمات مهندسی، در شهر جدید تیس توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان ارائه خواهد شد.
شهر جدید تیس یکی از شهرهای جدید کشور است که در سال نود و هشت، بصورت رسمی شروع بکار کرد. این شهر در فاصله بین شهرستان چابهار و کنارک در زمینی حدود چهار هزار هکتار ساخته خواهد شد. شهر جدید تیس نخستین شهر جدید ساحلی کشور و نخستین شهر از نسل نوین شهرهای جدید کشور محسوب می ‌گردد. کارکرد اصلی شهر مبتنی بر گردش‌گری و مسکونی است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این مورد بیان کرد: «جنوب سیستان وبلوچستان به علت هم‌جواری با سواحل و دریای عمان بستر مناسبی برای توسعه جنوب شرق و به تبع آن آورده اقتصادی برای کل کشور است.
نرماشیری گفت: فاز نخست آماده سازی زیرساختها و توسعه این شهر با بیش از هفتاد میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است و فرصت مناسبی برای احداث شهری با رعایت کامل مقررات ملی ساختمان و شیوه های نوین ساختمان سازی خواهد بود.
شهر جدید تیس جزو شهرهایی است که طرح اقدام ملی مسکن در آن اجرا خواهد شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت ثبت نام تا هشت هزار نفر را خواهد داشت.
توافق جدید با ستاد توسعه سواحل مکران
خبر دیگر این که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه خدمات مهندسی در سطح استان با دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران تفاهم نامه ای منعقد نمود.
طبق این تفاهم نامه، لیست پروژه های سرمایه گذاری در سواحل مکران در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت و نمایندگان سازمان در نشست های تخصصی کارگروه های این ستاد شرکت خواهند کرد.
وی در این مورد بیان کرد: «نظرات تخصصی کارشناسان سازمان میتواند موجب بهبود سیستم پنجره واحد ستاد گردد.»
هم‌چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نظارت بر طرحهای سرمایه گذاری و گرداوری دستورالعملهای لازم در این مورد را بعهده خواهد داشت.
وی در خاتمه، ضمن اشاره به اهمیت توسعه سواحل مکران اظهار داشت: «نظام مهندسی میتواند با مشارکت فعال در این طرح بعنوان بازوی تخصصی، کمک شایانی در پیشبرد اهداف طرح و توسعه خدمات مهندسی در این سواحل ارزشمند نماید.»
با توجه به جایگاه منحصر به فرد مکران در دست‌یابی به توسعه پایدار مناطق جنوب و شرق کشور، موقعیت این سواحل در بهره گیری از ظرفیت دسترسی به آب ‌های بین‌المللی و تحقق منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ توسعه سواحل مکران مورد توجه و تأکید ویژه‌ دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
توسعه‌ بخش‌ های حمل و نقل، صنعت، نفت، شیلات، تجارت خارجی، گردش‌گری و سایر فعالیت ‌های اقتصادی و هم‌چنین ایجاد زیرساخت ‌های مورد نیاز از طریق سرمایه گذاری ‌های کلان بخش نفت و گاز، ایجاد شهرک ‌های صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی، بعنوان اصلی ‌ترین اقدامات دولت برای توسعه این منطقه در دستور کار قرار دارد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
379 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0