استاندار قزوین: ۲۰ هزار هکتار آبیاری قطره ای در اراضی قزوین اجرا می شود

کد خبر: 749 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آبان ۹۵ - ۷:۵۴ ق.ظ

 استاندار قزوین گفت: براساس مصوبات سفر رئیس جمهوری، ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش سامانه آبیاری قطره ای قرار می گیرد.

، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه کشاورزی که در مهمانسرای استانداری برگزار شد، افزود: باید همه مدیران تلاش کنند تا این مصوبه مهم در کمترین زمان ممکن در سطح اراضی کشاورزی استان عملیاتی شود.
استاندار قزوین اضافه کرد: برای پیشبرد بهتر کارها در هر زمان و مکانی که لازم باشد نشست های اضطراری و لازم را با مدیران دستگاه های مربوطه برگزار خواهیم کرد.
به گفته همتی، در بخش آبیاری قطره ای سعی داریم تمامی امکان های اولیه شامل لوله و اتصالات را از واحدهای تولیدی در استان تامین تا چرخ حوزه صنعت را نیز در این زمینه به گردش درآوریم.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اینکه اولویت نخست ما برای اجرای طرح آبیاری قطره ای و اشتغال در این حوزه با پیمانکاران و نیروهای بومی و محلی بوده و در این راه از ظرفیت نظام مهندسی و کشاورزی استان هم نهایت استفاده را می بریم، افزود: برای پیشبرد سریع کارها روی همکاری سازمان همیاری شهرداری ها، بسیج سازندگی و صندوق کشاورزی نیز باید حساب کرد.
وی، استفاده از زمان در جهت پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری و شتاب بخشیدن به کارها را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای این منظور شب و روز باید فعالیت کرد تا ضمن پیش بردن کارها، خدمت به مردم را سرلوحه وظایف خود قرار داده باشیم.
همتی در ادامه، استفاده از ظرفیت صندوق کشاورزی را در پیشبرد طرح آبیاری قطره ای مفید دانست و اضافه کرد: اجرای این طرح بدون شک صرفه جویی در منابع آبی استان و افزایش سطح تولیدات کشاورزی را به همراه خواهد داشت.
استاندار قزوین یادآور شد: خوشبختانه همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی قول داده اند در صورتی که ما موفق به اجرای ۲۰ هزار هکتار از اراضی خود به سامانه آبیاری تحت فشار شویم در این راه به ما کمک های فراوانی خواهند کرد.
همتی اضافه کرد: این در حالی است که در شهرستان ها نیز باید ستادهای لازم شکل بگیرد تا مردم و کشاورزان منطقه نسبت به فواید و اجرای طرح آبیاری تحت فشار آشنا شوند.
استاندار قزوین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: در زمینه پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی باید همه دستگاه ها همکاری لازم را داشته و اداره کل اوقاف نیز در بخش زمین های کشاورزی و رفع مشکلات این بخش وارد عرصه کار شود.
استاندار قزوین در پایان از مسئولان استانی خواست در کار مطالعاتی و اجرای طرح آبیاری تحت فشار از جوانان فارغ التحصیل رشته های مرتبط با کشاورزی استفاده کنند و ادامه داد: همه ما در راستای فرمایش مقام معظم رهبری جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بسیج شده و همه انرژی خود را صرف عملیاتی کردن مصوبه های سفر ریاست جمهوری کنیم.
منبع: ایرنا
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۵
1201 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0