آموزش نوشتن پروپوزال و مقاله نویسی به عنوان مهارت مهندسی

مقاله نویسی و نوشتن پروپوزال دو نکته بسیار مهم برای دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. در این مقاله قصد داریم چند مورد از نکات مهمی که در حوزه تحصیلات تکمیلی و مهارت مهندسی بسیار مهم است را برای شما عزیزان تشریح کنیم.

کد خبر: 000513001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰۰ - ۹:۱۸ ق.ظ

مقاله نویسی و نوشتن پروپوزال دو نکته بسیار مهم برای دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. در این مقاله قصد داریم چند مورد از نکات مهمی که در حوزه تحصیلات تکمیلی و مهارت مهندسی بسیار مهم است را برای شما عزیزان تشریح کنیم.

 

آموزش نوشتن پروپوزال و مقاله نویسی به عنوان مهارت مهندسی

آموزش flow 3d ؛ یادگیری به روش حل یک مساله

یکی از اصلی ترین نرم افزارها که برای حل مسائل مکانیک سیالات به کمک دانشجویان و اساتید در حوزه مهندسی مکانیک می پردازد نرم افزار  flow 3d  است. این نرم افزار توسط شرکت فلو ساینس تولید توسعه و پشتیبانی شده است و به راحتی با استفاده از آن می توانید انواع تحلیل مسائل دینامیک سیالات را در محیط های مختلف اجرا کنید. از آنجا که انجام دادن این‌گونه تحلیل‌ها و بررسی‌ها در فضای یک بعدی دو بعدی و سه بعدی توسط این نرم افزار ایجاد می شود، می‌توان گفت بستری مناسب برای مدل سازی جریان های با سطح آزاد با روش vof است. تقریبا می توان گفت اغلب دانشجویان در مقاطع مختلف رشته مهندسی سیالات، عمدتاً با این نرم افزار کاربردی سر و کار دارند و استفاده از آن می تواند کمک شایانی به حل مسائل و تحلیل مسائل مختلف مهندسی انجام بدهد.

 

آموزش متلب

یکی از مهم ترین نرم افزارهایی در حوزه محاسبات ریاضی که در اغلب رشته‌های دانشگاهی به آن نیاز داریم نرم افزارهای ریاضی مانند متلب و میپل هستند. نرم افزارهای ریاضی باعث می‌شوند تا تحلیل ها و محاسبات به بهترین شکل ممکن چه به صورت عددی چه به صورت نموداری به مخاطب نشان داده شود. از این رو استفاده و یادگیری از نرم افزارهای ریاضی برای تمامی مقاطع دانشجویی در رشته های مهندسی و علوم پایه بیش از پیش کاربرد دارد. نرم افزار متلب به عنوان یک نرم افزار جامع با داشتن کتابخانه‌های مختلف برای توابع مختلف، می‌تواند کار را برای محاسبات و تحلیل داده ها را راحت کند. شما می توانید انواع و اقسام توابع ریاضی را که به صورت از پیش تعیین شده در کتابخانه این نرم‌افزار وجود دارد، برای حل مسائل استفاده کنید. از این رو نیازی به بررسی آنها به صورت دستی و روی کاغذ نیست. دقت بسیار بالای این نرم‌افزار در نمایش یک بعدی، دو بعدی و سه بعدی داده ها نشان دهنده سطح کیفی آن است.

آموزش نوشتن پروپوزال و مقاله نویسی به عنوان مهارت مهندسی

 

آموزش مقاله نویسی

اغلب دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا برای بالا بردن سطح علمی خود و همچنین برای تکمیل پروژه‌ها و پژوهش‌های خود، نیاز به نوشتن مقاله در سطح کنفرانسی و ژورنال در ایران و خارج دارند. یعنی باید مقالاتی را در ژورنال ها و کنفرانس های مختلف ارائه دهند تا پژوهش آنها مورد تایید  قرار بگیرد. از این رو تمامی دانشجویان مقاطع تکمیلی باید بتوانند آموزش مقاله نویسی را در دستور کار خود قرار دهند. مقاله‌نویسی به جز اینکه یک مهارت در حوزه مقاطع تحصیلات تکمیلی است می تواند به عنوان یک مهارت کلی تر  نیز از آن نام برد.چرا که یک مقاله دارای الگو و چینش از پیش تعیین شده است و نوشتن آن با استفاده از الگوهای هر دانشگاه یا هر کنفرانس متفاوت است. اما اگر نکات مهم در مقاله نویسی را فرا بگیرید به راحتی می توانید مقالات مختلف خود را به بهترین شکل ممکن به کنفرانس ها و ژورنال های مختلف ارسال کنید و بدون هیچ مشکلی منتظر تایید آنها باشید.

 

وبسایت مهارت مهندسی

بدون شک یک مهندس به جزء اطلاعات و سواد و مدرک که در پایان دوره تحصیلی خود به دست می آورد، باید بتواند، مهارت مهندسی نیز داشته باشد. امروزه به صرف داشتن مدرک دانشگاه‌های مختلف کشور، حتی دانشگاه های سطح یک کشور، تضمینی بر بازار کار و آینده شغلی فرد نمی باشد. بلکه مهارت های مهندسی و یادگیری آنها می تواند تضمین کننده درآمد و شغل پایدار فرد در آینده باشد.

در اغلب رشته های مهندسی، نرم افزار ها و تکنیک ها و روشهای مختلفی وجود دارد که اگر افراد در حین دوره تحصیلی به خصوص در دوره لیسانس، آنها را به خوبی فرا بگیرند، می توانند بدون دغدغه پیدا کردن شغل در آینده، به کسب درآمد پایدار برسند..

آموزش نوشتن پروپوزال و مقاله نویسی به عنوان مهارت مهندسی

 

آموزش نوشتن پروپوزال

اصلی ترین موضوعی که دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با آن مواجه هستند و به عنوان دروازه ای  برای آغاز نگارش پایان نامه از آن نام برده می‌شود، آموزش نوشتن پروپوزال است. پروپوزال در لغت به معنای پیشنهاده است. یعنی شما می‌خواهید در پایان نامه خود روی چه موضوعی کار کنید. این را باید به صورت خلاصه و منظم  در پروپوزال ارائه دهید.

تقریباً می‌توان گفت که یک پروپوزال خوب باعث می شود که چیزی حدود ۲۰ درصد از کل پایان نامه را نگارش کرده باشید. چرا که در پروپوزال تمام پایان نامه از ابتدا تا انتها به صورت مختصر و مفید تعیین شده و در واقع نقشه جامعی برای فرآیند پایان نامه از ابتدا تا انتها است.

از این رو اغلب استادان و کارشناسان در حوزه تحصیلات تکمیلی، توصیه می‌کنند که دانشجویان برای نوشتن پروپوزال بیشترین زمان ممکن را صرف کنند. چرا که پروپوزال اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت پایان نامه است و در واقع نقشه راه کلی یک دانشجو برای دفاع از پایان نامه خود محسوب می شود.

روشهای مختلفی برای نوشتن پروپوزال وجود دارد اما بهترین روش این است که یک موضوع یا مطلب را که در وهله اول با آن علاقه دارید، در وهله دوم نیاز جامعه و کشور است انتخاب کرده و سپس شروع به نوشتن  پروپوزال کنید.

برای هر کدام از مهارت های بالا که به عنوان یک مهارت مهندسی شناخته می شود، می توانید با مراجعه به وبسایت های آموزشی مثل فرادرس، مکتب خونه، فرانش و مهارت مهندسی، تمامی آموزش های نوین و کاربردی را دریافت کنید. مهارت مهندسی ، تمام این مهارت های مهم را برای شما در قالب آموزش های جامع فراهم کرده است. از آن جایی که آموزش مهارت مهندسی در حال حاضر می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مطرح شود، موسسه ما سعی کرده است تا با آموزش مهارت مهندسی به دانشجویان عزیز کمک کند تا در حوزه فعالیت های مربوط به کاربرد نرم افزار ها در دنیای واقعی بتوانند به سطح مهارت مهندسی مناسبی برسند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مهارت مهندسی مراجعه فرمایید تا همکاران ما اطلاعات تکمیلی را در مورد این آموزش ها به شما بدهند.

مهارت مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۰۰
473 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
1 0