حسین بشیر: باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه مهندسی‌ساز برویم حسین بشیر: باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه مهندسی‌ساز برویم

حسین بشیر: باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه مهندسی‌ساز برویم

حسین بشیر: باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه مهندسی‌ساز برویم ، همایش ساختمان‌ های بلندمرتبه در مشهد برگزار گردید

کد خبر: 020302001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ خرداد ۰۲ - ۹:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حسین بشیر: باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه مهندسی‌ساز برویم ، همایش ساختمان‌ های بلندمرتبه در مشهد برگزار گردید

حسین بشیر: باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه مهندسی‌ساز برویم

حسین بشیر: باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه مهندسی‌ساز برویم
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه مهندسی‌ساز برویم
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت خوب مشهد از لحاظ وجود مهندسان فنی، باید به‌سمت ساخت ساختمان‌ های بلند‌مرتبه برویم.
حسین بشیر در حاشیه همایش ساختمان‌ های بلندمرتبه در مشهد برگزار گردید، تصریح کرد: در زمینه بلندمرتبه‌سازی با توجه به این‌که ساخت این ساختمان‌ ها از نظر اجرا و ساخت، نسبت به سایر ساختمان‌ها مهندسی‌تر است، اهمیتی ویژه‌ دارند.
بشیر ادامه داد: در ساختمان‌ های غیربلند، خیلی از افراد که شاید سواد و علم روز ندارند، وارد کار می‌ شوند. اما ایجاد ساختمان‌ های بلندمرتبه با توجه به حساسیت کار، مسلما دست مهندسان و افراد کاربلد و انبوه‌ساز است که تأیید صلاحیت‌ های فنی مشخص را دارند.
وی با بیان اینکه در مشهد در بلندمرتبه‌سازی موفق بوده‌ایم، افزود: در ساختمان‌های بلندمرتبه، جانمایی، مکانیک خاک، ضخامت زمین، مسئله گرمایش و سرمایش، تأسیسات و نمای کار، با کار علمی و مهندسی در ارتباط است و مشهد با داشتن حدود چهل و دو هزار مهندس متخصص در زمینه شهرسازی، محاسبات و معماری، همه تلاشش را می‌کند که رو سفید باشد و نتایج، کاری ماندگار برای شهر به ارمغان بیاورد.
وی ادامه داد: در بحث ساختمان‌های ناایمن اصرار داریم که ساختمان‌ها مهندسی‌ساز شوند و ساختمان‌ها توسط مهندسان ساخته گردند و نظام مهندسی و راه و شهرسازی در ساخت‌وساز‌ها دخیل باشند تا ساختمان‌هایی دارای پروانه داشته باشیم. بیشتر ساختمان‌ های ناایمن ساختمان‌هایی هستند که پروانه نداشته‌اند و شهرداری خوشبختانه به این موضوع وارد شده است و بر بهره‌برداری از آن‌ها نظارت می‌کند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ادامه داد: در همایش بلندمرتبه‌سازی بیش از هشتصد نفر شرکت کردند که از این تعداد، حدود ششصد نفر حضوری بودند و بقیه به‌ صورت مجازی از استان‌ های مختلف شرکت کردند. اتفاق خوبی که در این همایش افتاد، این بود که مجوز و امتیاز ارتقای پایه را گرفتیم که برای مهندسان باارزش است.
منبع: شهرآرا نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ خرداد ۰۲
162 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0