آغاز به كار کنفرانس بين المللي مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران

کد خبر: 645 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ آبان ۹۵ - ۳:۵۵ ق.ظ

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،آيين گشايش کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران با حضور مهندس “مهدی چمران” رئیس شورای اسلامی شهر تهران،  “سید احمد معتمدی” رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مديران و دست اندركاران حوزه هاي شهري و امور عمراني، استادان مطرح مهندسي عمران از دانشگاه هاي ايران، آمریکا، کانادا، برزیل، مجارستان، استرالیا و ژاپن همراه بود.

دبیر سیاستگذاری کنفرانس مصالح و سازه های نوین در این مراسم به برگزاری چهار دوره گذشته این رویداد تخصصی در کرمان، اصفهان، سمنان و یاسوج اشاره کرد و گفت: با تلاش کمیته اجرایی کنفرانس از حدود یکسال قبل، تصميم برآن شد كه پنجمین دوره کنفرانس از سطح ملی به سطح بین المللی ارتقا یابد.

“محمدزمان کبیر” اظهار كرد: در تعیین محورهای کنفرانس علاوه بر جنبه های بین المللی به نیازهای کشور و تکنولوژی های روز دنیا توجه شده است از همين رو “فناوری ها و مصالح نوین سازگار با محیط زیست و کاهش مصرف آب و انرژی” در تولید مصالح و اجرای سازه ها به عنوان یک محور اصلي تعيين شد.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر، “صنعتی سازی سازه ها”، “مصالح نوین در مهندسی عمران” و “تحلیل، طراحی و اجرای سیستم های نوین سازه ای و روش های نوین بهسازی و مقاوم سازی سازه ها” را به عنوان سه محور ديگر اين كنفرانس عنوان كرد.

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران نیز در این مراسم با ارائه گزارش فعالیت های یکساله کمیته علمی کنفرانس اظهار داشت: با اعلام فراخوان، ۵۰۴ خلاصه مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که هیات داوران پس از سه ماه بررسی کارشناسی از نویسندگان حدود ۳۰۰ مقاله درخواست کردند تا اصل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

“علی اکبر رمضانیان” افزود: تعداد ۲۲۲ اصل مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید که با رای هیات داوران، ۱۶۷ مقاله پذیرفته شده و ۵۵ مقاله کنار گذاشته شد.

وی ارائه ۹۹ مقاله به صورت سخنرانی و ۶۸ مقاله به صورت پوستر، برگزاری ۸ کارگاه آموزشی با حضور استادان مطرح بین المللی و دو پنل تخصصی را از جمله برنامه های این کنفرانس اعلام کرد.
پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران تا فردا، ششم آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری میزبان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آبان ۹۵
2266 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0