آتش نشانی تبریز متولی ایمنی شهر می شود

کد خبر: 459 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ آبان ۹۵ - ۷:۱۰ ب.ظ
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز و حومه گفت : این سازمان در آینده ای نزدیک؛ با اخذ مجوزهای لازم از شورای شهر تبریز، به عنوان متولی ایمنی شهر وارد عمل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داوود طالب نژاد امروز در جمع خبرنگاران گفت: این طرح برای نظارتهای دوره ای و بررسی طرح ایمنی ساختمانهای مراکز عمومی، کارخانه ها، برج ها و مجتمع های مسکونی اجرا می شود .
وی افزود : بعد از صدور پایان کار ساختمان ها، سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی از نظارت های دوره ای بر ایمنی ساختمان ها منع می‌شوند که با مذاکرات صورت گرفته با دادستانی، امکان ارزیابی مجدد ایمنی ساختمان ها هنگام خرید ، فروش و معاملات ساختمانی به وجود خواهد آمد.
طالب نژاد با بیان اینکه در پرونده های آتش سوزی در برج ها و مجتمع های مسکونی، نبود نظارت ، محسوس است گفت: عمده آتش سوزی ها در نصب غیر صحیح آسانسور و بروز مشکل در سیستم برق رسانی بوده است.
وی با اشاره به رشد بلند مرتبه سازی و رشد عمودی شهرها در سال های گذشته گفت: تبریز عنوان دومین شهر برج ساز کشور را به خود اختصاص داده و در این میان تجهیزات آتش نشانی متناسب با نیاز ساختمان های بلند رتبه رشد داشته، اما پیشگیری و آموزش حرف اول را می‌زند.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز و حومه آموزش موارد ایمنی و آتش نشانی به ساکنان ۱۸ مرکز خرید در تبریز و همچنین توزیع کپسول های آتش سوزی در بین فروشندگان را، از جمله برنامه های پیشگیری و آموزشی این سازمان اعلام کرد.
به گفته طالب ن‍ژاد هم اکنون ۴۲۰ نیروی عملیاتی با ۱۶۴ دستگاه نقلیه اعم از موتوری، تانکر، نردبان امداد و نجات پیشرفته تا ارتفاع ۵۴ متری در ۲۰ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز و حومه خدمات ارائه می‌کنند.
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آبان ۹۵
1110 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0