نارضایتی مردم، مدیریت شهری، دفاتر خدمات الکترونیک عضو هیات رئیسه شورای شهر بیان داشت:

استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای نظارت بر ساخت و ساز

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران عنوان کرد: نهادهای مردمی میتوانند ظرفیت لازم را برای نظارت بر ساخت و ساز فراهم کنند.

کد خبر: 970613004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ شهریور ۹۷ - ۱۲:۵۱ ب.ظ

به گز ارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران عنوان کرد: نهادهای مردمی میتوانند ظرفیت لازم را برای نظارت بر ساخت و ساز فراهم کنند.

استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای نظارت بر ساخت و ساز

استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای نظارت بر ساخت و ساز

 استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای نظارت  بر ساخت و ساز

سلسله جلسه های ارزیابی وآسیب شناسی با بررسی دستاوردهای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حوزه ارتقا کیفیت ساخت و ساز شهر با حضور نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و انجمنهای همکار در حوزه ساخت و ساز امروز در فرهنگسرای ابن سینا برگزار گردید.
زهرا نژادبهرام _ ریاست کمیته شهرسازی شورا و بعنوان رئیس کمیته برگزار کننده این جلسه تخصصی، گفت: آثار نظام مهندسی در جای جای شهر پیداست و این نشان دهنده اهمیت آن در رویکرد مردم محورانه و شفافیت در شهر است.
نژادبهرام تصریح کرد: یکی از وظایف کمیته شهرسازی شورای شهر تهران، حفظ ایمنی کالبد و سازه های شهر است.
وی با عنوان این که حوادثی چون پلاسکو، فروریزش و اتفافات جدی در حفاریها و افزایش نگرانی پس از زمین لرزه کرمانشاه، لزوم این نشست ها را بیش تر می کند، ادامه داد: هرچه بیش تر نقاط ابهام برانگیز در مورد فعالیت های مهندسین برطرف گردد کم تر با حوادث دلخراش روبرو هستیم.
رییس کمیته شهرسازی شورا با تاکید بر این که نهادهای مردمی میتوانند ظرفیت لازم را برای نظارت فراهم کنند، عنوان کرد: مردم ما در همین سازه هایی که شما مهندسی و نظارت میکنید، زندگی میکنند چه خوب که این میزان امنیت ارتقا پیدا کند و  در عین حال منافع صنف مهندسان هم مورد توجه قرار بگیرد.
وی در ادامه سلسله جلسه های ارزیابی وآسیب شناسی دستاوردهای قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان درحوزه ارتقا کیفیت ساخت وساز شهر، اظهار داشت: یکی از وظایف کمیته شهرسازی شورای شهر تهران، حفظ ایمنی کالبد و سازه های شهر است.
زهرا نژادبهرام خاطر نشان کرد: سازمان  نظام مهندسی مورد توجه قرار میگیرد به این علت، امکان گفتگوهای حاکمیتی میان انجمنهای صنفی و نهادهای حاکمیتی را فراهم میکند.

استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای نظارت بر ساخت و ساز

نژادبهرام یاد آور شد: شورای شهر در جهت حمایت از صنف چنین نشست هایی را با نظام مهندسی برگزار کرده که تسهیلگر زندگی مردم به لحاظ ایمنی باشند.
وی با تاکید بر این که مساله  بافت فرسوده، سازه است که کم تر به آن توجه شده و ما از نظام مهندسی ارائه خدمات ارزان و ایمنی را میخواهیم، گفت: ما نماینده ها باید از فرصت همکاری با نظام مهندسی استفاده کنیم.
نژادبهرام تصریح کرد: باید ساختاری طراحی گردد که سازمان ها بتوانند در مکانیسم های اقدام از دانش، تخصص و تلاش انجمن های صنفی بهره ببرد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۷
845 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0