با حضور نمایندگان سازمان‌های نظام صنفی رایانه‌ای استان‌ها

برگزاری سمینار آشنایی با آخرین تغییرات بخشنامه ۳/۱۴

این سمینار فرصتی برای تعامل نمایندگان نظام‌های استانی با کارگروه بیمه و مالیات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص انتقال تجربیات آن‌ها در زمینه بخشنامه 3/14 و آخرین تغییرات و سرفصل‌های مرتبط با صدور مفاصاحساب مهیا ساخت. طبق دستورالعملی که سازمان تامین اجتماعی به‌تمامی شعب سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد، برای تمامی قراردادهایی که موضوع آن با عناوین ذکرشده در بخشنامه 3/14 منطبق باشد و درصورتی‌که شرکت بدهی به سازمان تامین اجتماعی نداشته باشد، باید مفاصا حساب صادر شود. بخشنامه 14/3 جدید درآمد و دستورالعمل اداری آن شامل 41 عنوان قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

کد خبر: 5768 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ دی ۹۵ - ۶:۱۳ ب.ظ

با حضور نمایندگان رسمی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان‌ها سمینار یک روزه آشنایی با آخرین تغییرات بخشنامه ۳/۱۴ تامین اجتماعی و سرفصل‌های مرتبط با صدور مفاصا حساب برگزار شد.برگزاری سمینار آشنایی با آخرین تغییرات بخشنامه

برگزاری سمینار آشنایی با آخرین تغییرات بخشنامه

برگزاری سمینار

برگزاری سمینار آشنایی با آخرین تغییرات بخشنامه

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، این نشست با حضور فریبا مهدیون رئیس کارگروه بیمه و مالیات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، جواد برادران عضو کارگروه بیمه و مالیات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اصغر رضا نژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و نمایندگان رسمی نظام‌های استانی برگزار شد.

این سمینار یک روزه که در تاریخ ۲۹ دی ماه ساعت ۱۰ تا ۱۳ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد، فرصتی برای تعامل نمایندگان نظام‌های استانی با کارگروه بیمه و مالیات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص انتقال تجربیات آن‌ها در زمینه بخشنامه ۳/۱۴ و آخرین تغییرات و سرفصل‌های مرتبط با صدور مفاصاحساب مهیا ساخت.

مهدیون به سابقه ایجاد کارگروه بیمه و مالیات در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ کارگروه بیمه و مالیات به دلیل وجود مشکلات و ابهاماتی که اعضا در امور مالیاتی و بیمه مواجه بودند، راه‌اندازی شد. این کارگروه طی جلسات کارشناسی متعدد با سازمان تامین اجتماعی و هماهنگی با کارشناسان آن سازمان، موفق شد ۳۰ عنوان قرادادی مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات را به۱۱ عنوان قبلی بخشنامه ۳/۱۴ جدید درآمد اضافه کند که این بندها حاصل بررسی‌ها و تصمیمات کمیسیون‌های استاندارد، نرم‌افزار، شبکه، امنیت سازمان بوده است. سازمان تامین اجتماعی مجاب شد با توجه به پیشرفت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات عناوین قراردادها را به‌روزرسانی کند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز موظف به اطلاع‌رسانی به اعضا در سراسر کشور است.

رضا نژاد نیز به تشریح روند پیگیری‌ها در نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران پرداخت و گفت: پس از ابلاغ دستور اداری سازمان تامین اجتماعی به شماره ۵۰۲۰/۹۳/۹۴۲۹ مورخ ۹۳/۱۱/۸ مبنی بر اصلاح بخش‌نامه ۱۴/۳ جدید درآمد، به‌تمامی شعب سازمان تامین اجتماعی در تهران، ری و شمیرانات طی نامه‌ای اطلاع داده شد. طبق این دستورالعمل برای تمامی قراردادهایی که موضوع آن با عناوین ذکرشده در بخشنامه ۳/۱۴ منطبق باشد و درصورتی‌که شرکت بدهی به سازمان تامین اجتماعی نداشته باشد، باید مفاصا حساب صادر شود.

در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان نظام‌های استانی به بیان نقطه نظرات و طرح مشکلاتی که اعضا در هر استان در خصوص بخشنامه ۳/۱۴ و امور مالیاتی داشت، پرداختند.

برادران نیز با بیان اینکه انتظار می‌رود نظام‌های صنفی رایانه‌ای استان‌ها با قدرت این مسئله را پیگیری کنند، افزود: نیازمند وحدت رویه در پیگیری مطالبات اعضای صنف در خصوص مباحث بیمه و مالیات در کشور هستیم. ضمن اینکه می‌توان موضوعات جدید قراردادی را برای گنجاندن در نسخه‌های آینده این بخشنامه پیشنهاد کرد.

مهدیون نیز در پایان به جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده پرداخت و گفت: انتظار می‌رود ازاین‌پس، مفاد این بخشنامه به‌تمامی اعضای سازمان در نظام‌های استانی اطلاع‌رسانی شود، به شعب تامین اجتماعی استان‌ها نامه اطلاع‌رسانی از سوی نظام استانی ارسال شود، کارگروه بیمه و مالیات استانی تشکیل شود، همچنین جهت بهره‌مند شدن از معافیت‌های مالیاتی درخواست ناظر مالیاتی در استان‌ها ارائه شود و درنهایت حضور یک عضو از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در هیات های دارایی درخواست شود.

شرکت‌های عضو سازمان می‌توانند مسائل و مشکلات خود در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی و دریافت مفاصاحساب را به‌صورت مکتوب به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استانی که در آن مستقر هستند، انتقال دهند.

بخشنامه ۱۴/۳ جدید درآمد و دستورالعمل اداری آن شامل ۴۱ عنوان قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (در دو فایلPDF) است به پیوست آمده است.

برگزاری سمینار آشنایی با آخرین تغییرات بخشنامه

منبع: روابط عمومی سازمان

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۵
1315 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0