عضو هیئت رئیسه مجلس در ساری

رفع مشکلات معدن‌کاران و بازنگری قانون معادن کشور در برنامه ششم

عضو هیئت رئیسه مجلس قانون معادن در دوره هشتم مجلس تدوین و تصویب شده است. این قانون نیازمند ویرایش و بازنگری است. تنها 20 درصد معادن کشور بهره‌برداری شده است و بیشتر خام‌فروشی در این بخش داریم. جمع‌بندی و تفکیک مشکلات معادن و ارزیابی عملکرد توسط نهادهای ذیربط و پیگیری براساس تقسیم وظایف باید مورد توجه واقع شود. پیاده‌سازی دقیق مفاد قوانین نظیر قانون معدن در مراحل واگذاری بویژه محدوده واگذاری مدنظر است. حمیدیان بر طراحی معادن برمبنای اصول علمی و نیازسنجی قبل از واگذاری تاکید کرد.

کد خبر: 6253 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ - ۴:۵۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو هیئت رئیسه مجلس بر رفع مشکلات معدن‌کاران کشور تاکید و بیان کرد: قانون معادن کشور در برنامه ششم بازنگری می‌شود.رفع مشکلات معدن‌کاران و بازنگری قانون معادن کشور

رفع مشکلات معدن‌کاران و بازنگری قانون معادن کشور

رفع مشکلات معدن‌کاران و بازنگری قانون معادن کشور

رفع مشکلات معدن‌کاران و بازنگری قانون معادن کشور

علی اصغر یوسف نژاد در نشست بررسی مشکلات معدنکاران مازندران اظهار داشت: قانون معادن در دوره هشتم مجلس تدوین و تصویب شده است. این قانون نیازمند ویرایش و بازنگری است. همچنین، وی خواستار بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت کمیسیون‌های مربوطه قوه مقننه توسط فعالان صنعت و معدن استان شد.

تشکیل شورای معادن در استانها

عبدالله رضیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: تنها ۲۰ درصد معادن کشور بهره‌برداری شده است و بیشتر خام‌فروشی در این بخش داریم.

وی از تصمیم کمیسیون صنعت و معدن و کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و تصویب نمایندگان مجلس جهت تشکیل شورای معادن استان برای تمرکززدایی و شکوفایی معادن کشور در برنامه ششم توسعه خبر داد.

سید علی ادیانی راد، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز به الزامات معدن و صنایع معدنی پرداخت و گفت: جمع‌بندی و تفکیک مشکلات معادن و ارزیابی عملکرد توسط نهادهای ذیربط و پیگیری براساس تقسیم وظایف باید مورد توجه واقع شود تا به راه حل نهایی دست یابیم.

در این نشست همچنین، حجت الاسلام اسدالله جعفری، دادستان مرکز استان، نیز اظهار داشت: پیاده‌سازی دقیق مفاد قوانین نظیر قانون معدن در مراحل واگذاری بویژه محدوده واگذاری مدنظر است. این موارد تا رعایت نشود نمی‌توان از مشکلات بعدی جلوگیری کرد.

حمیدیان، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران، با معادن استان را مظلوم خواند و بر طراحی معادن برمبنای اصول علمی و نیازسنجی قبل از واگذاری تاکید کرد.

منبع: تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۹۵
1180 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0