گفتگو با علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفتگو با علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

گفتگو با علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

گفتگو با علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، صورت گرفت. تبعات حذف بدنه باتجربه از نظام‌مهندسی ساختمان/ به‌زودی باید منتظر ساخت‌وساز‌های بی‌کیفیت باشید

کد خبر: 000619003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ شهریور ۰۰ - ۸:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ،گفتگو با علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، صورت گرفت. تبعات حذف بدنه باتجربه از نظام‌مهندسی ساختمان/ به‌زودی باید منتظر ساخت‌وساز‌های بی‌کیفیت باشید

گفتگو با علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

گفتگو با علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
گفتگو با علی اصغر زحمتکش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
تبعات حذف بدنه باتجربه از نظام‌مهندسی ساختمان/ به‌زودی باید منتظر ساخت‌وساز‌های بی‌کیفیت باشید
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد اظهار داشت: تبعات حذف بدنه باتجربه از نظام‌مهندسی ساختمان به‌ زودی در قالب ساخت‌وساز‌های بی‌کیفیت نمایان خواهد شد.
علی اصغر زحمتکش با اشاره به برداشت وزیر راه و شهرسازی نسبت به متن قانون تعارض منافع، بیان کرد: با توجه به موارد مطرح شده در متن قانون، این برداشت صحیح به نظر نمی ‌رسد.
زحمتکش با اشاره به قانون تعارض منافع اظهار داشت: از قانون این موضوع برنمی‌آید که فردی که عضو هیات مدیره است، نمی‌تواند فعالیت حرفه‌ای انجام دهد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد، در مورد مفاد نظام‌نامه انتخابات در خصوص الزامات عضویت در هیئت‌مدیره، گفت: طبق این نظام‌نامه، فردی که تمایل به شرکت در انتخابات هیات‌مدیره دارد، باید دارای توانایی فنی و فعالیت حرفه‌ای پس از اخذ پروانه اشتغال به کار پایه یک را داشته باشند.
وی ادامه داد: با برداشتی که وزیر محترم راه و شهرسازی داشته‌اند، عملاً امکان شرکت در انتخابات برای هیچ‌کدام از اعضای هیئت‌مدیره مقدور نیست و یکی از شرایط حضور در هیات مدیره برای آن‌ها سلب می ‌گردد.
زحمتکش عنوان داشت: از طرفی عضو هیات مدیره که نتواند فعالیت حرفه‌ای داشته باشد، عملاً نمی ‌تواند برنامه‌ریزی صحیح در مورد فعالیت ‌های حرفه‌ای اعضای سازمان داشته باشد.
زحمتکش، هم‌چنین افزود: کنار گذاشتن اعضای کنونی هیات‌مدیره سازمان ‌های نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها از انتخابات نظام‌مهندسی، موجب حذف بدنه باتجربه و حرفه‌ای درزمینهٔ تصمیم‌گیری و تصمیم سازی حوزه ساختمان شده و تبعات آن را در سال‌ های نه‌چندان دور در قالب ساخت‌وساز‌های بی‌کیفیت نمایان خواهد شد.
تبعات احتمالی برگزاری انتخابات الکترونیک
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد، در ادامه با اشاره به وجود تجربه انتخابات الکترونیک در سال های گذشته، گفت: در انتخابات الکترونیک دوره هشتم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، پرینت برگه های رای نیز در صندوق انداخته می شد تا در صورتی بروز اختلافات و اعتراضات احتمالی، قابل شمارش و صحت سنجی باشد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد، با ابراز نگرانی نسبت به مشکلات برگزاری انتخابات تماما الکترونیکی، ادامه داد: قطعی های احتمالی می تواند سبب کاهش مشارکت و نبود امکان رای دادن برای برخی مهندسین گردد.
وی با اشاره به احتمال وقوع حمله های سایبری، بیان کرد: این حمله ها می تواند موجب مخدوش شدن آرا گردد و با توجه به نبود برگه های فیزیکی رای امکان صحت سنجی وبررسی دقیق اعتراضات وشکایات احتمالی وجود ندارد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ شهریور ۰۰
396 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0