دستگاههایی که کارکنان آنها اجازه شرکت در انتخابات ندارند در هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام

دستگاههایی که کارکنان آنها اجازه شرکت در انتخابات ندارند

با اعلام نظام نامه هشتمین انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان، اسامی دستگاه ها، شرکت ها و نهادهای که کارکنان آن نمی توانند در این انتخابات شرکت کنند، مشخص شد.

کد خبر: 970402013 تاریخ انتشار: شنبه ۲ تیر ۹۷ - ۷:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، با اعلام نظام نامه هشتمین انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان، اسامی دستگاه ها، شرکت ها و نهادهای که کارکنان آن نمی توانند در این انتخابات شرکت کنند، مشخص شد.

دستگاههایی که کارکنان آنها اجازه شرکت در انتخابات ندارند

دستگاههایی که کارکنان آنها اجازه شرکت در انتخابات ندارند

دستگاههایی که کارکنان آنها اجازه شرکت  در انتخابات ندارند

۱- ستاد وزارت راه و شهر سازی، ادارات کل راه و شهر سازی استان ها، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان مجر ی ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاکه شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری
۲- ستاد ورارت کشور، استانداری، فرمانداری، بخشداری، دهیاری، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
۳- مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت های برق منطقه ای، شرکت های توزیع نیروی برق، شرکت های آب منطقه ای شرکت های آب و فاضلاب شهری، شرکت های آب و فاضلاب روستایی
۴- شرکت ملی گاز اعم از کشوری و استانی
۵- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادارات ستادی و استانی
۶- سازمان برنامه و بودجه کشور، ادارات سنادی و استانی
۸- سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و سازمانهای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ها
۸- شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
٩- تشکیلات مرکزی و مناطق شهرداری، کلبه سازمان ها و شرکتهای وابسته به شهرداری چنانچه بیش از پنجاه در صدسهام آن متعلق به شهرداری باشد.
۱۰- تشکیلات مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ادارات کل آن در استان ها و شرکت های تابعه آن
۱۱- شوراهای شهر و روستا شامل اعضای اصلی و کارکنان
۱۲-تشکیلات مرکزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمانهای مناطق آزاد تجاری،صنعتی و سازمانهای مسئول مناطق ویژه اقتصادی
۱۳- تشکیلات مرکزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکت های شهرک صنعتی استانی
۱۴- اعضای شورای انتظامی، بازرسان، مشاوران و کارکنان سازمان و سازمان های استان ها، روسای هیات رئیسه و کارکنان دفاتر نمایندگی سازمان های استان ها
۴ – ۲- اشخاص مذکور در بند فوق، در صورت نامزدی برای عضویت در هیأت مدیره باید در زمان تسلیم تقاضا به هیات اجرایی، از دستگاه مربوط استعفا داده و نامه پذیرش آن توسط مقام ذیربط دستگاه مربوط را به هیات اجرایی تسلیم نمایند.
۴ – ۳- ماموریت به سایر دستگاه ها و مرخصی اعم از با حقوق و مزایا یا بدون حقوق در حکم استعفا نبوده و نمی تواند امکان نامزدی عضویت در هیات مدیره استان را برای شخص فراهم نماید.
۴ – ۴- در صورتی که اطلاعات مستند در خصوص ارائه مدارک غیر واقعی با اظهار اطلاعات خلاف واقع موارد مذکور دراین نظامنامه به هیات اجرائی بر سد، باید بلافاصله مراتب را به دستگاه نظارت استان اعلام و دستگاه نظارت استانه

دستگاههایی که کارکنان آنها اجازه شرکت در انتخابات ندارند

مراتب تخلف را به شورای انتظامی استان اعلام نماید. شورای انتظامی استان موظف است با استناد ماده ۸۹ آیین نامه خارج از نوبت و حداکثر ظرف یکماه رسیدگی و رای خود را متناسب با تخلف اعلامی صادر و ابلاغ کند. چنانچه موضوع در شورای انتظامی هم عرض استان مطرح شود، این شورا نیز به همان نحو عمل خواهد کرد. در صورتی که شورای انتظامی استان با شورای هم عرض استان، در این خصوص به وظایف خود عمل نکند، تخلف نموده و مورد پیگیرد قرارخواهد گرفت.
در صورت تقاضای تجدید نظر از رأی شورای استان با شورای هم عرض استان، شورای انتظامی کشور موظف است خارج از نوبت و حداکثر ظرف یک ماه رأی قطعی را صادر و ابلاغ کند. در این شکایات، رئیس دستگاه نظارت استان
بعنوان اعلام کننده مطرح بوده و در صورت متناسب نبودن رای در مرجع بدوی، مدیر کل وقت راه و شهر سازی استان موظف است در مهلت مقرر تقاضای تجدید نظر کند.
۴ – ۵ – هیات اجرائی موظف است گواهی عدم سوء پیشینه کیفری را از کلیه نامزدها دریافت کند.
۴ – ۶- هیات اجرائی موظف است گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر را از کلیه نامزدها و صرفا از آزمایشگاه مورد تاییددستگاه نظارت استان اخذ کند.
۴ – ۷- عضویت نامزد در سازمان استان و پروانه اشتغال به کار مهند سی وی باید در زمان اعلام نامزدی و ثبت نام معتبر باشد.
۴ – ۸ – چنانچه در هر زمان در طول برگزاری انتخابات، مدارک با مستندات غیرقابل انکار از عدم صلاحیت نامزد به اعتبارعدم احراز شرایط عضویت در هیات مدیره به هیات اجرائی برسد، هیات اجرائی مجاز است با نظر دستگاه نظارت استان ضمن اطلاع به نامزد، نام وی را تا ۴۸ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات از فهرست نامزدها حذف کند.
۴ – ۹- هریک از نامزدها می تواند تا ۴۸ ساعت پیش از شروع رأی گیری، انصراف خود را از نامزدی، کتبا به هیات اجرائی تسلیم کند. در این صورت، هیات اجرائی نام وی را از فهرست نامزدها حذف و به کلیه شعب اخذ رأی اعلام خواهد کرد.
۴-۱۰ هیات اجرائی استان مجاز به ثبت نام از نامزدهای دارای مدرک تحصیلی در رشته های مرتبط نمی باشد و باید تصویر مصدق مدارک تحصیلی و پروانه اشتغال به کار نامزدها را ظرف مدت یک هفته از پایان مهلت ثبت نام به دستگاه نظارت استان و رونوشت آن را برای دستگاه نظارت کشور ارسال نماید. بدیهی است صرف داشتن پروانه با کد اصلی ملاک تصمیم گیری و شرکت فرد در انتخابات نخواهد بود.

 

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۷
1176 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0