یک مسئول در وزارت راه و شهرسازی:

سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد صنفی نیست

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) مدیرکل دفتر سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان بزرگ ترین نهاد حرفه ای کشور است و نباید نگرش صنفی به آن شود.

کد خبر: 1906 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ آبان ۹۵ - ۹:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) ،  مدیرکل دفتر سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ایوزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان  نظام مهندسی  ساختمان  بزرگ ترین نهاد حرفه ای کشور است و نباید نگرش صنفی به آن شود. سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد صنفی نیست

منوچهر شیبانی اصل روز پنجشنبه در همایش اصول اخلاق حرفه ای افزود: امروزه در بسیاری از موارد شنیده می شود که ازسازمان  نظام مهندسی به عنوان یک نهاد صنفی یاد می کنند در حالی که این سازمان فراتر از این بحث هاست و اگر گاهی اوقات این سازمان به سمت و سوی فعالیت های خارج از اساس و بنیان های خود متمایل می شود، ناشی از توجه نکردن به نقش اصلی این نهاد بوده است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد صنفی نیست

سازمان نظام مهندسی ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد صنفی نیستسازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد صنفی نیست
وی اظهار کرد: در سال های اخیر کیفیت آموزش فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته عمران و معماری کاهش یافته است و شیوه گزینش و ارائه آموزش در برخیدانشگاه ها شرایط مطلوبی در زمینه انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و وجود کارگاه های حرفه ای و آزمایشگاهی ندارد.
شیبانی بیان کرد: کاهش ساخت و سازها در بخش دولتی با توجه به محدویت های اعتباری، افزایش ساخت و سازهای شهری غیر مجاز و بدون پروانه ساخت و افزایش بی رویه مهندسان که به سونامی مهندس معروف شده است از دیگر چالش های حوزه ساختمان و

ساخت و ساز در کشور است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد صنفی نیست

وی افزود: هم اکنون ۱۶ هزار مهندس ساختمان در سطح کشور وجود دارد که این از نظر کمی آمار قابل قبولی است ولی باید در خصوص سطح کیفی آن نیز تامل لازم را داشته باشیم.
وی گفت: افزایش احساس مسئولیت پذیری در بین مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: ارائه صحیح و بی عیب و نقص خدمات باید در اولویت کاری سازمان و اعضای آن قرار گیرد چرا که رقابت زمانی ارزش دارد که با بالاترین کیفیت و رعایت اخلاق حرفه ای همراه باشد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد صنفی نیست

شیبانی افزود: امضا فروشی و پروانه فروشی از اتفاقات غیرقانونی است و در برخی موارد اخلاق مهندسی دچار چالش می شود.

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آبان ۹۵
1298 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0