ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت

ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت

ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت ، مرکز اسناد و موزه ملی مهندسان ایران راه‌اندازی می ‌گردد. وظیفه اجتماعی مهندسان در کیفیت دادن به ساخت و ساز است

کد خبر: 991206012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ - ۲:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت ، مرکز اسناد و موزه ملی مهندسان ایران راه‌اندازی می ‌گردد. وظیفه اجتماعی مهندسان در کیفیت دادن به ساخت و ساز است

ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت

ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت
معاون مسکن و ساختمان به بهانه روز مهندس بیان داشت:
مرکز اسناد و موزه ملی مهندسان ایران راه‌اندازی می ‌گردد/ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت
برگزاری جلسه هفتگی بررسی پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی ارتقای جایگاه مهندسان و ارایه خدمات تخصصی توسط آن‌ ها را در اولویت سیاست‌گذاری کلان وزارت راه و شهرسازی برشمرد و از راه اندازی مرکز اسناد و موزه ملی مهندسان ایران و هم‌چنین ارسال لایحه قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت خبر داد.
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ضمن تبریک پنج اسفند روز مهندس، برخی از اقدامات دولت را در راستای وظیفه اجتماعی مهندسان در کیفیت دادن به ساخت و ساز برشمرد.
وی با اشاره به اینکه اساس و بنیاد خانواده و زندگی اجتماعی را مسکن و ساختمان و موضوعات مرتبط با مهندسی تشکیل می ‌دهد، افزود: وزارت راه و شهرسازی در موضوع نظام مهندسی، بمنظور کیفیت بهبود خدمات مهندسی اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان را که بیست و پنج سال از تصویب آن می ‌گذرد بازنگری کرد که این بازنگری بهمراه آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز بوده است.
وی افزود: کمبودها و کاستی‌ها در قانون و آیین‌نامه احصا شده و در مورد نکات پنهان آن بررسی لازم انجام شد. اقداماتی که وزارت‌خانه در این حوزه انجام داد ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی به دولت ارسال و اصلاح مفادی از آیین نامه است.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اصلاح ابلاغیه آیین دادرسی برای شوراهای انتظامی و موضوع اصلاح ساختار دفاتر حقوقی برای ارایه خدمات و پاسخگو بودن را از دیگر نکات در حوزه زیربنایی مهندسی در کشور برشمرد و ادامه داد: بازنگری تمامی بخش‌نامه‌های قانون نظام مهندسی منطبق با شرایط جدید در حال انجام است. همدچنین، کلیات ایجاد مهندسی ترافیک و این مبحث در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان به تصویب رسید که این کار بمنظور ایجاد کیفیت انجام شد.
محمودزاده، تربیت نیروی متخصص را از دیگر راه‌کارهای دولت برای بهبود شرایط مهندسی در کشور عنوان کرد و افزود: برای اولین بار در آزمون آتی پروانه ‌های تخصصی در حوزه مهندسی صادر می‌ شود. در شرایط کنونی تمامی پروانه‌های مهندسی پروانه‌های عمومی هستند و فرقی نمی کند نوع ساختمان چیست. بدین معنا، همه مهندسان بر اساس گروه یا پایه‌ای که دارند می ‌توانند خدمات انجام دهند. در حالی که ساختمان با شرایط ویژه‌ای که دارد نیازمند پروانه تخصصی بوده و این کار در حال انجام است.
به گفته وی، با صدور پروانه تخصصی برای مهندسان و ترویج آن، مهندسان ترغیب می‌ شوند تا به روز شوند و مطالعات روز را داشته باشند تا بتوانند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند. با این کار خدمات رسانی برای این حوزه، خدمات کاملا تخصصی خواهد بود.
ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن بیمه کیفیت می‌شوند
محمودزاده گفت: بیمه کیفیت ساختمان برای تمامی ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن در مقیاس وسیع از دیگر اقدامات دولت در حوزه مهندسی بوده است که چندی پیش تفاهم نامه آن منعقد و وارد مراحل اجرایی و عملیاتی شد. با این کار ساختمان های طرح اقدام ملی مسکن بین سه تا ده سال بیمه می شوند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارایه تخفیف ارایه خدمات مهندسی رایگان و با تخفیف در اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان برای دهک‌ های یک تا سه خدمات رایگان مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ارایه میدهند که این خدمات برای اقشار میان درآمدی با ۵۰ درصد تخفیف همراه است.
محمودزاده گفت: در مقابل وزارت راه و شهرسازی با افزایش ظرفیت خدمات این موضوع را برای مهندسان جبران خواهد کرد که این موضوع باعث میشود تا قیمت تمام شده برای متقاضیان این نوع از مسکن، کم‌تر گردد.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۹
425 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0