سکوت نظام مهندسی در مورد پروژه آپارتمانهای تعاونی گسترش آپارتمانهای تعاونی گسترش

سکوت نظام مهندسی در مورد پروژه آپارتمانهای تعاونی گسترش

شرکت تعاونی مجموعه آپارتمانهای گسترش مسکن نظام مهندسی یزد، در سال هشتاد و سه به ثبت رسید و با تبلیغات ابتدا بین مهندسین نسبت به عقد قرارداد اقدام گردید.

کد خبر: 970705011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ مهر ۹۷ - ۶:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شرکت تعاونی مجموعه آپارتمانهای گسترش مسکن نظام مهندسی یزد، در سال هشتاد و سه به ثبت رسید و با تبلیغات ابتدا بین مهندسین نسبت به عقد قرارداد اقدام گردید.

سکوت نظام مهندسی در مورد پروژه آپارتمانهای تعاونی گسترش

سکوت نظام مهندسی در مورد پروژه آپارتمانهای تعاونی گسترش

سکوت نظام مهندسی در مورد پروژه آپارتمانهای  تعاونی گسترش

در قراردادهای اولیه سال هشتاد و چهار بهای هر متر مربع مفید بصورت علی الحساب ۳ میلیون ریال پیش بینی شده بود و با احتساب مشاعات (بهای زمین، آماده سازی، آسانسور، راه پله، فضاهای ورودی، راهروها، محوطه سازی، حصارکشی و سایر) بقدرالسهم به مبلغ کل علی الحساب ۳۵۴ میلیون ریال اعلام گردید.
مدت قرارداد سی و شش ماه بعد از عقد قرارداد (از همان سال هشتاد و چهار) تعین گردید تا طی این ۳ سال به اتمام برسد و تحویل خریداران گردد.
البته مشخصات فنی پروژه از ابتدا عبارت بود از اسکلت بتونی – تعداد طبقات شش تا پانزده طبقه از روی زمین و زیرزمین در ۳ طبقه شامل پارکینگ – انباری و موتورخانه – نمای ساختمان تلفیقی از آجر و سنگ و هم چنین نمای سیمانی با بافت و رنگهای مختلف!!
البته علاوه بر دیگر امکانات تاسیساتی، پیش بینی فضاهای خدماتی عمومی شامل استخر سرپوشیده، سونا، فضاهای ورزشی و سالن اجتماعات و تجاری مورد نیاز هم در قرارداد قید گردیده است.
اما مسئله ای که در حال حاضر برخی از ساکنان این آپارتمانها درگیر آن هستند و حتی در شهریور ماه سال گذشته بعد از حدود چهارده سال که افراد زیادی در آن مجموعه ساکن شده بودند معاون وزیر تعاون قصد داشت این مجموعه را باز افتتاح کند.
با طرح موضوع کاستیها توسط ساکنان این آپارتمانها و هم چنین مسئله پایان کار و عدم اخذ برخی از مجوزهای مربوطه خصوصا استاندارد آتش نشانی این افتتاح انجام نگردید.
اما مهمتر از همه اینکه حتی تجمع برخی از مهندسین در مقابل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و درخواست از مدیر کل و تشکیل یک هیئت حل اختلاف هنوز نتوانسته این گره کورشده در مورد این پروژه را بخوبی باز کند.
و حتی چند روز گذشته بنا به دعوت تعدادی از ساکنین جهت حضور خبرنگار (یکی از نشریه ها) در اتاق تعاون و تهیه گزارش در باره مشکل ساکنان و شنیدن پاسخ مسئولین امر متاسفانه برخورد در حضور زاهدپناه _ ریاست اتاق تعاون که با تهدید اینکه به پلیس ۱۱۰ زنگ میزنیم سعی نمودند این موضوع چهارده ساله را باز بدون پاسخ بگذارند.
و از دادن جواب در مورد اقدامات انجام شده در مورد برخورد با مسببین این تاخیر و ضرر به ساکنان این پروژه طفره بروند و با برخورد توهین آمیز با خبرنگار و ذکر این جمله که اگر موضوع رسانه ای گردد بدتر می گردد.

سکوت نظام مهندسی در مورد پروژه آپارتمانهای تعاونی گسترش

باز تلاش نمایند که ساکنان را از حقوق حقه خود محروم کنند و بیش تر تلاش کنند که منکر نقش نظارتی خود و پاسخگویی به افکار عمومی داشته باشند.
چرا که پروژه بزرگ دیگری هم در یزد شدیدا ساکنین آن گله مند میباشند و چند بار حتی جلو استانداری و در محل پروژه تجمع کرده اند.
اما متاسقانه گویا خیلی همت در خور توجه ای برای مبارزه با عاملان ایجاد این نابسامانی وجود ندارد فقط در خیلی از موارد صورت مسئله مشکلات پاک می گردد و حتی با شخص پیگیری کننده برای رفع مشکلات برخورد می گردد.
که نمونه آن در پروژه مسکن گسترش نظام مهندسی آقای مهندس خادم زاده که از مهندسان با تجربه و از جانبازان دفاع مقدس است که به دفتر نشریه اسنادی را دادند.
مبنی بر این که ایشان حتی بارها به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان فرا خوانده شدند و هنوز هم درگیر موضوع هستند.
ولی جالب است که در این مورد چون اکثریت ساکنین این مجتمع آپارتمانی از مهندسان با سابقه و قدیمی یزد هستند سازمان نظام مهندسی خیلی عکس العمل مثبتی جز تشکیل نشست های شورای انتظامی و برسی شکایت این ساکن مجتمع از آن عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی و مجددا شکایت آن عضو هیئت مدیره از آن مهندس ساکن مجتمع کار دیگری صورت نداد.
و نکته حائز اهمیت و قابل توجه دستگاههای نظارتی این است که آیا این پروژه بزرگ دارای مهندس ناظر میباشد!!
البته نظام مهندسی استان در این باره فعلا سکوت کرده است.

منبع : اطلاع نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مهر ۹۷
964 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0