با پُررویی در پی مقصر گشتن در نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد:

با پُررویی در پی مقصر گشتن در نظام مهندسی

مهدی سالاری اظهار داشت: تا زمانیکه ساختمان‌ ها بدست افراد غیرتوانمند و بدون صلاحیت فنی‌ تخصصی احداث می گردد، نمی‌ توان به اصلاح وضعیت ساخت و ساز و کاهش تخلفات ساختمانی امید بست.

کد خبر: 971005014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ دی ۹۷ - ۴:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ نرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مهدی سالاری اظهار داشت: تا زمانیکه ساختمان‌ ها بدست افراد غیرتوانمند و بدون صلاحیت فنی‌ تخصصی احداث می گردد، نمی‌ توان به اصلاح وضعیت ساخت و ساز و کاهش تخلفات ساختمانی امید بست.

با پُررویی در پی مقصر گشتن در نظام مهندسی

با پُررویی در پی مقصر گشتن در نظام مهندسی

با پُررویی در پی مقصر در نظام مهندسی  می ‌گردند

وی در جلسه هم‌اندیشی سازندگان ذی صلاح عنوان کرد و گفت: سازندگان بی‌تخصص امروزه در عرصه ساختمان، وضعی را پدید آورده‌اند که طراحی و نظارت عملاً معنای خود را از دست داده و مصالح نیز هر چند باکیفیت و براساس استاندارد تولید گردد بدست این افراد غیرتوانمند هدر می ‌رود و ساختمان‌ هایی غیرایمن با عمر مفید خیلی پایین تحویل می ‌شود.

سالاری ادامه داد: افراد سودجوی بی‌صلاحیت که به ناحق سهم بازار مهندسی کیفی را تصاحب کرده‌اند، علاوه بر وارد آوردن خسارت به صنعت ساختمان، دست پیش گرفته و انگشت اشاره را بسوی سازمان و اعضا نشانه می ‌روند و با پررویی در پی مقصر در نظام مهندسی هستند.

وی افزود: بخش مربوط به سازندگان صاحب صلاحیت که از افراد حرفه‌ای، باتجربه و پرانگیزه تشکیل می‌ شود، نقطه محوری و کلیدی کار سازمان نظام مهندسی ساختمان است و می‌ تواند بدنبال خود سبب اصلاح بخش‌های طراحی و نظارت گردد و زمینه‌های بی ‌اعتمادی را که توسط افراد بدون صلاحیت برای مهندسان در جامعه ایجاد شده خنثی کند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در عین حال از مهندسان ذی صلاح خواست ضمن رعایت تمامی الزامات فنی تخصصی، به اخلاق حرفه‌ای نیز پای بند باشند و همواره منافع جمعی و دراز مدت را بر منافع زودگذر شخصی ترجیح دهند و بدانند که سیزده هزار چشم در وجود ششصد و پنجاه مهندس عضو هوشمند و فرهیخته سازمان آنها را زیر نظر دارند تا اعتماد عمومی بعنوان سرمایه اصلی به سازمان بازگردد.

هاشمی _ مدیر خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد نیز با نمایش نمودارها و جداول به تشریح عملکرد و شرح وظایف سازندگان ذی صلاح پرداخت.
هاشمی، رعایت اصول ایمنی، تهیه برنامه زمان بندی، صحت عملیات اجرایی و بررسی و پیگیری رفع نقص نقشه‌ ها را از مهم ترین این وظایف ذکر کرد و گفت: تهیه نقشه‌های چون ساخت در پایان عملیات ساختمانی از وظایف مجریان ذی صلاح است.

با پُررویی در پی مقصر گشتن در نظام مهندسی

فلاح _ نایب رئیس اول این سازمان نیز با تمجید از استقبال گرم و صمیمی سازندگان ذی صلاح برای شرکت در این جلسه، گفت: این اقبال عمومی مجریان، وظیفه ما را سنگین‌ تر می ‌کند و متقابلاً امیدوار هستیم در ادامه مسیر ما را همراهی و بگونه‌ای عمل کنند که خدمات شان مردم را بسوی سازندگان ذی صلاح حرکت دهد.
خواجه رضایی _ مدیر بخش نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی نیز در جمع سازندگان ذی صلاح آمادگی حوزه مسئولیت خود را برای همکاری هر چه بهتر در بازرسیها و نظارت عالیه اعلام کرد.
در خاتمه نشست، با رای‌گیری از حاضران، ۴ نفر از سازندگان ذی صلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان در ۱ کارگروه متشکل شدند تا با مساعدت نایب رئیس اول سازمان، مطالبات سازندگان ذی صلاح را بررسی، جمع‌بندی و جهت تصویب و اقدام به هیئت مدیره پیشنهاد دهند.
منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته تضمینی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ دی ۹۷
548 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0