حضور حداقلی باشد کیفیت انتخابات پایین می آید مصاحبه اختصاصی با رئیس نظام مهندسی کرمان

حضور حداقلی باشد کیفیت انتخابات پایین می آید

مهندس اسماعیلیان، رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان و عضو شورای مرکزی، در مصاحبه اختصای با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، گفت: وقتی تعداد کاندیداها کم باشد، پای صندوق آمدن اعضا هم کم می شود و معتقدم در انتخاباتی که حضور حداقلی باشد کیفیت انتخابات پایین می آید.

کد خبر: 970518001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ مرداد ۹۷ - ۸:۳۲ ق.ظ

مهندس اسماعیلیان، رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان و عضو شورای مرکزی، در مصاحبه اختصای با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی،  گفت: وقتی تعداد کاندیداها کم باشد، پای صندوق آمدن اعضا هم کم می شود و معتقدم در انتخاباتی که حضور حداقلی باشد کیفیت انتخابات پایین می آید.

حضور حداقلی باشد کیفیت انتخابات  پایین می آید

مهندس اسماعیلیان گفت: نگرانی که همه استان ها دارند، مشارکت کم داوطلبان برای ورود به هیات مدیره در انتخابات دوره هشتم است. این موضوع شاید ناشی از این باشد که اقبال افراد در مشارکت اجتماعی کم شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان افزود: وقتی تعداد کاندیداها کم باشد، پای صندوق آمدن اعضا هم کم می شود و معتقدم در انتخاباتی که حضور حداقلی باشد کیفیت انتخابات پایین می آید. قطعا در یک انتخابات که جمع حداکثری شرکت کنند، هیچوقت اکثریت دچار خطا و اشتباه نخواهند شد.

وی تصریح کرد: در برخی استان ها هیات های نظارت مجبور شدند زمان ثبت نام را تمدید کنند چون در برخی رشته ها حتی یک نفر هم ثبت نام نکرد و در برخی جاها انتخابات معنا پیدا نمی کرد. باید آسیب شناسی شود  که چرا مردم و افراد جامعه از حضور در حرکت های اجتماعی و تشکل های حرفه ای و مردم نهاد مانند نظام مهندسی  یا مشابه آن که با محور فنی و تخصصی هستند، اجتناب می کنند.

مهندس اسماعیلیان، رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمانمهندس اسماعیلیان، رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان

مهندس اسماعیلیان، رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان

او با اشاره به اینکه دومین دوره است که من به هیات مدیره ورود می کنم، اظهار داشت: یقینا در یک دوره  ۳ساله برنامه هایی که برای خودتان تنظیم کردید خوش بینانه می توان ۴۰درصد از آنها را اجرا کرد و بسیاری از آنها نیمه تمام مانده اند.

از ظرفیت های استانی استفاده نشده است

اسماعیلیان افزود: بیشترین انگیزه برای ورود و حضور مجدد در هیات مدیره، طرح و برنامه هایی است که در هیات مدیره تصویب شد و نتوانستیم آنها را برای جامعه مهندسی انجام بدهیم، اگرنه  کار کردن در مجموعه های صنفی و اجتماعی در نهایت به سلامت جسم و روان و بعد اقتصادی لطمه می زند و پیامد خاصی ندارد، صرفا احساس دین به جامعه مهندسی  موجب شد کاندید شوم و اگر اقبالی باشد، در دوره هشتم در خدمت اعضا هستم.

به گفته او باید انسجام بیشتری در جامعه مهندسی و اجتماعات استانی به وجود بیاید و ما موفق شدیم در استان کرمان ارتباط تنگاتنگی بین اعضا داشته باشیم و اعتماد سازی در جامعه مهندسی به وجود آوردیم.

عضو شورای مرکزی افزود: در کشور همگرایی و همبستگی در جامعه مهندسی مغفول مانده و این همگرایی باید با محوریت تعامل باشد، تحت هیچ شرایطی مخاصمه و رودر رو قرار گرفتن یا استفاده از ادبیاتی که از دید خودم ناخوشایند است را نمی پذیرم، در فضای چارچوب دار با حفظ قوانین و احترام متقابل می توان کارهای بسیار بزرگی را انجام داد و متاسفانه در این زمینه در کشور دچار عقب ماندگی هستیم.

حضور حداقلی باشد کیفیت انتخابات پایین می آید

او راهکار را تقویت تشکل هایی با محوریت استان ها دانست و گفت: از ظرفیت های استانی استفاده نشده است و شورای مرکزی نتوانسته ظرفیت ها را شناسایی کند.

استان کرمان، مرکز آموزش و ترویج  مقررات ملی در جنوب شرق کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان ادامه داد: در بحث آموزش پیشرفت های خوبی داشتیم و استان کرمان نماینده مقتدری در کمیته آموزش داشت که موفق شدیم  تفاهم نامه ۳ جانبه با مرکز تحقیقات راه و  مسکن وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان مرکز آموزش و ترویج  مقررات ملی در جنوب شرق کشور شناخته شد، افزود: دوره های آموزشی مشترک بین استان های یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی داریم. در برخی رشته ها با کمبود متقاضی مواجهیم بنابراین با هماهنگی بین استان ها و برگزاری دوره های مشترک داوطلبان می توانند از دوره ها استفاده کنند.

او تاکید کرد: در ۵ مرکز آموزشی با زیرساخت های متعلق به سازمان نظام مهندسی استان در دوره هفتم، ۲۱۹ دوره و سمینار آموزشی برگزار شد و ۱۲ هزار نفر در آنها شرکت کردند که مجموعا ۳۴ میلیون نفر ساعت بود.

نظام نامه کارآموزی قبل از ورود به حرفه

عضو شورای مرکزی اظهار داشت: این آموزش بخشی است که شورای مرکزی موفق به انجام آن شد و پس از ارسال به وزارتخانه به یک نظام نامه کارآموزی قبل از ورود به حرفه تبدیل می شود.

او گفت: در حال حاضر فارغ التحصیلانی داریم که باید برای ارتقای کیفیت سطح دانش آنها از ظرفیتمان استفاده کنیم، چون این افراد باید ۳ سال متوقف بمانند تا در آزمون ورود به حرفه شرکت کنند، این افراد در این سه سال باید دوره های کارآموزی و آموزشی ببیند ولی براساس ضوابط یک گواهی که دو مهندس ارشد یا پایه یک امضا کنند برای فرد ملاک می شود و می تواند در آزمون شرکت کند.

اسماعیلیان افزود: اگر ما در یک چارچوب نظام مند در این سه سال دوره هایی را تعریف کنیم وقتی آنها ورود به حرفه می کنند با سرمایه های مردم شروع به کارآموزی نمی کنند. دنیای پیشرفته این مراحل را طی کرده است. اگر هدف ارتقای کیفیت صنعت ساختمان، حفظ حقوق بهره بردار باشد به این موضوعات با ریز بینی بیشتری توجه کنیم و دست به دست هم دهیم چون ما در بخش های مختلف نیاز به همکاری داریم، دچار واگرایی نباشیم.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مرداد ۹۷
2513 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0