ساخت ساختمان‌ های بی هویت طی یک دهه اخیر وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

نظام مهندسی ساختمان فقط کوپن توزیع می‌ کند/ ساخت ساختمان‌ های بی هویت طی یک دهه اخیر

عباس آخوندی با تاکید بر این ‌که طی ده سال اخیر ساختمان ‌های بی هویت در ایران ساخته شده است، عنوان کرد: آن چیزی که می ‌تواند بازآفرینی شهری را پیش ببرد نمونه ‌های خوب و با کیفیت است که می ‌تواند امید ایجاد کرده و تکرار گردد.

کد خبر: 970216001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عباس آخوندی با تاکید بر این ‌که طی ده سال اخیر ساختمان ‌های بی هویت در ایران ساخته شده است، عنوان کرد: آن چیزی که می ‌تواند بازآفرینی شهری را پیش ببرد نمونه ‌های خوب و با کیفیت است که می ‌تواند امید ایجاد کرده و تکرار گردد.

ساخت ساختمان‌ های بی هویت طی یک دهه اخیر

ساخت ساختمان‌ های بی هویت طی یک دهه اخیر

نظام مهندسی ساختمان فقط کوپن توزیع می‌ کند/ ساخت ساختمان‌ های بی هویت طی یک دهه اخیر

وزیر راه و شهرسازی در مراسم مسابقه معماری پروژه بازآفرینی شهری تبریز، ادامه داد: مدتی بود که ساختمان و طرح خوب ندیده بودم و حالمان خوب نبود. بعد از مدت‌ ها از این ساختمان ‌های عبوث که با هزینه  هزار میلیارد تومان احداث شدند، امروز طرح‌ های خوبی دیدم که حالم بهتر شد.
آخوندی با عنوان این ‌که معماری خود زندگی است، گفت: آن چه که خلق می ‌شود فهم آدم‌ ها از زندگی‌ است.
وزیر راه افزود: هنوز هم که هنوز است وقتی می‌ خواهیم ایران را به کسی معرفی کنیم بخشی از آثاری را که نشان می‌ دهیم آثار معماری است.
وی اظهار داشت:‌ آن چه که من را رنج می‌داد در مورد ساختمان‌ هایی که در ده سال اخیر ساخته شده،‌ این بوده که ایرانی‌ ها خیلی بیش تر از این ساختمان ‌هایی بوده ‌اند ه باید نشان می ‌دادند. ایرانی ‌ها بسیار خردمند تر از آن هستند که ساختمان ‌ها ساخته شده طی ده سال اخیر نشان داده‌اند.
وزیر راه ادامه داد: روی زمین ‌ها سنگ و توده ایجاد می ‌شود که به لحاظ حجم فرقی نمی ‌کند ولی آن چیزی که به ساختمان ‌ها ارزش می ‌دهد همان معماری است.
آخوندی با عنوان این ‌که باید حرفه ‌ای عمل کنیم و به نتایج مسابقه پایبند باشیم، گفت: آن چیزی که می‌ تواند باز آفرینی شهری را پیش ببرد نمونه ‌های خوب و با کیفیت است که می ‌تواند امید ایجاد کرده و تکرار گردد.
آخوندی مطرح کرد: ساخت ساختمان ‌های بی هویت سبب برچسب زدن بی هویتی به آن ها شده‌ است.
وزیر راه با اشاره به این‌ که ایستگاه راه ‌آهن همدان در بیابان ساخته شده است، تاکید کرد: در اجرای جاده چالوس در زیباترین مناظر ایران کم تر در مورد معماری جاده صحبت میشود، جاده هراز یکی از زیباترین جاده‌ های ایران است ولی در حق معماری کسی به آن نگاه نمی‌ کند.
وی با تاکید بر این ‌که همه بیمارستان ‌ها می‌ توانند اثر معماری در داخل شهرها باشند ابراز امیدواری کرد موضوع معماری در ساخت و سازها مورد توجه جامعه حرفه‌ ای کشور قرار گیرد.
وی با اشاره به این ‌که سرنوشت سازمان نظام مهندسی به توزیع کوپن ختم شده است، گفت: وقتی این را می ‌بینم تمام وجودم به درد می ‌آید، این مهندسی باید روی زمین ارزش افزوده کند زمانی که می ‌خواهیم  تغییر و تحولات ایجاد کنیم قصه ‌هایی بوجود می‌آید.

ساخت ساختمان‌ های بی هویت طی یک دهه اخیر

آخوندی خاطر نشان کرد: در -تغییر عملکرد سازمان نظام مهندسی- مصمم هستم و مطمئنم جامعه مهندسی و معماری و مدیران ارشد ایران از این نگاه حمایت می ‌کنند.
محمدرضا امینی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در این مراسم با اشاره به مسئله بازآفرینی شهری،‌ ادامه داد: ورود به پروژه‌ های بافتهای فرسوده سابقه چندین ساله دارد و بصورت مشخص هزار و چهارصد واحد در زیربنای صد و پنجاه هزار مترمربع عملکرد داشته‌ ایم. در دور جدیدی از فعالیت که برگشت به ریل اصلی شرکت بود، در راستای همراهی  با دولت و بانک مسکن پروژه‌ های باز آفرینی را بعنوان کارکرد وظیفه‌ ای و نه سودآوری در دستور کار قرار گرفته‌ است.
امینی گفت: در این زمینه همه شرکت ‌های زیرمجموعه موظف شدند تا شهریور نود و هفت هر کدام حداقل یک پروژه با مشارکت بخش خصوصی، مالکان بافت‌ های فرسوده یا شهرداری‌ ها تعریف کنند.
امینی ادامه داد: در این راستا مشارکت در بافت فرسوده سیروس انجام شد که تا به حال بحث تجهیز کارگاه انجام شده است، هم چنین روی زمین ۵٫۴ هکتاری تبریز کار شده و از شهرداری طی یک فرآیندی خریداری شد.
وی با یادآوری اینکه در اردبیل یک زمین چهار هزار و دویست متری با ظرفیت صد واحد خریداری شده که در مرحله طراحی قرار دارد، گفت: در اصفهان با آقای عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برای زمین همت آباد وارد مذاکره شده‌ایم، هفته قبل با شهرداری اصفهان وارد مذاکره شده‌ ایم تا پروانه این زمین را دریافت کنیم.
مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن با عنوان این‌ که برای استان بوشهر در نامه ‌نگاری هستیم، ادامه داد: هم چنین تفاهم نامه ‌ای را با شهرداری شیراز امضا کرده‌ایم که برای ساخت و ساز در حول حرم چهلچراغ پیشنهاداتی ارائه شده است. در منطقه منزه کرمانشاه پروژه ۱۱۸۰۰ متر مربع با ظرفیت هفتاد و دو واحد مسکونی داریم که طی چند ماه آینده افتتاح میگردد.
امینی از  برنامه‌ ریزی برای حضور گسترده‌ تر و موثر در بافت ‌های فرسوده توسط گروه سرمایه ‌گذاری مسکن خبر داد و افزود:‌از وزیر راه درخواست میکنیم در جهت تجمیع حمایت ‌های مردمی و دولتی و این ‌که از تجربه این طرح در سایر پروژه‌ ها استفاده کنیم، ما را یاری کنند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۷
1081 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0