استفاده ناصحیح از نماها و نمادهای شهری در مناظر شهری گلستان

کد خبر: 964 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آبان ۹۵ - ۶:۴۷ ب.ظ

مدیرکل راه و شهرسازیگلستان با اشاره به استفاده ناصحیح از نماها و نمادهای شهری در سیما و مناظر شهری استان، گفت: بومی سازی ضوابط و قوانین اجرایی، اولویت مهمی است که باید در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قرار گیرد.
به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، مهندس ابراهیم مبارک قدم در جلسه با هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اظهار کرد: ضوابط مربوطه باید از ذوق و هنر معماری اسلامی ایرانی و بومی در شهرها بهره مند باشند تا موضوع ایران شهری که از موضوعات مهم و مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است، در بحث شهرسازی رعایت شود.
وی، بافت تاریخی گرگان را نشانگر هویت فرهنگی و تاریخی شهر بیان کرد و تصریح کرد: گرگان ویژگی های خاص ایران شهری را در تمامی ابعاد و بافت تاریخی و قدیمی خود دارد اما در شرایط کنونی، نمادها و نماهای سیما و مناظر شهری در این شهر بدرستی به کار گرفته نشده است؛ سازمان نظام مهندسی می تواند این روند را با کار مطالعاتی بر روی گونه شناسی خاصی، تغییر دهد.
به گفته مبارک قدم، مطالعات ریز پهنه بندی اراضی شیب دار نیز از مسایل مهمی است که ورود نظام مهندسی به آنها برای توسعه ساخت و سازهای قانونی در شهرها بسیار موثر خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ساختمان ها را جزو سرمایه های ملی کشور بیان کرد و افزود: رعایت قوانینساخت و ساز و مقرارت ملی برای حفظ منافع عمومی جامعه در این بخش بسیار مفید است.
مبارک قدم، اجرای قوانین را جزو وظایف متولیان امر دانست و افزود: روند تدوین و کیفیت قوانین ساخت و ساز در کشور رو به رشد است اما در استان گلستان به کندی حرکت می کند؛ سازمان نظام مهندسی می تواند با بررسی مسایل، مطالعات و ارائه پیشنهادات …

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۵
1800 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0