همایش پدافند غیر عامل با رویکرد استفاده از فن آوری های نوین انرژی در تنکابن برگزار شد

کد خبر: 836 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آبان ۹۵ - ۱۱:۵۹ ق.ظ

نوشهر – ایرنا – همایش پدافند غیر عامل با رویکرد استفاده از فن آوری های نوین انرژی در شرایط بحران شهری روز شنبه در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) تنکابن برگزار شد.

 رئیس اداره راه و شهرسازی تنکابن در این همایش گفت : مصون سازی از آسیب ها و تهدیدهای احتمالی و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ، ساختمان ها ، تاسیسات ، تجهیزات ، اسناد و شریان های حیاتی از جمله مهمترین مزایای اجرای ضرورت های پدافند غیرعامل در جامعه است و لازم است همه مسئولان و حتی تمام جامعه در این زمینه تلاش کنند.
تورج فتحی ، افزود : پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام های دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدها و اقدام های نظامی دشمن می شود.
وی با بیان اینکه شناسایی تهدیدها از شاخص های پدافند غیر عامل است ، اظهار داشت : هم اکنون در سه حوزه جدی دفاع از زیرساخت ها ، حفاظت از مردم در برابر هرگونه تهدید و حادثه و تامین مباحث پدافند غیرعامل فعالیت های خوبی صورت گرفته است.
رییس اداره راه و شهرسازی تنکابن خاطرنشان کرد : بخشداران و دهیاران ضرورت و اهمیت این موضوع را برای مردم تشریح کنند و پیشنهادهای خود را در بحث پدافند غیرعامل جمع بندی و ارائه دهند.
یک استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن نیز در این همایش بر ضرورت استفاده از فن آوری های نوین در شرایط بحران شهری تاکید کرد و گفت : امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا بحث جایگزین کردن انرژی های تجدید پذیر همچون خورشید و باد به جای انرژی های تجدید ناپذیر نفت و گاز مطرح است و اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
مجید امیر علیپور افزود : استفاده از انرژی های خورشیدی جهت راه اندازی آبگرم کن ها و آب شیرین کن های خورشیدی می تواند در شرایط بحرانی که با قطع آب و برق مواجه هستیم بسیار کارساز باشد و بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.
وی با بیان اینکه استفاده از انرژی خورشیدی در شرایط آب و هوایی شمال کشور نیز امکان پذیر خواهد بود ، اظهار داشت : با نصب آب شیرین کن های ۱۰ هزار لیتری در مجتمع های مسکونی به طور شبانه روز برای ۱۰ خانوار آب مورد نیاز در شرایط بحرانی تهیه خواهد شد.
در این همایش که توسط اداره راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی شهرستان تنکابن برگزار شد جمعی از مسئولان محلی ، کارکنان راهداری و جامعه مهندسی حضور داشتند.
دوم تا هشتم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
شهرستان ۱۶۲ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است .
منبع: ایرنا
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۵
1231 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0