احداث ساختمان هایی با زیرساخت های مناسب در یزد

کد خبر: 191125015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ آذر ۹۸ - ۱۰:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان این که در سال‌های گذشته به علل مختلف مردم تمایلی برای دریافت پروانه ساختمانی نداشته اند، بیان کرد: در حال آماده سازی زیرساخت لازم برای اعتمادسازی و فرهنگ سازی ساخت ساختمان‌های ایمن از طریق اخذ پروانه ساختمان هستیم.
بدنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای احداث ساختمان‌های ایمن در یزد هستیم
مهدی سالاری در اولین نشست کمیسیون عمران نظام مهندسی ساختمان که در محل این سازمان برگزار می شد، با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مردم در حوزه ساخت و ساز، اظهار داشت: در همین راستا کمیسیون حقوق شهروندی را راه اندازی کردیم چرا که قوانین و مقررات ما، بر روی زندگی مردم تأثیر مستقیم دارد، از اين رو باید با دقت و وسواس خاص عمل کنیم.
وی تصریح کرد: اگر مردم از عملکرد ما راضی باشند به ما اعتماد می‌کنند و حاضر به سپردن ساخت و سازهای خود به ما میشوند و در غیر اینصورت از راه‌های غیرقانونی وارد می‌ شوند.
رئیس سازمان، هم‌چنین به تشکیل پنج کمیته تخصصی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز به پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور مهندس محسن صادقیان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز افرادي را براي عضويت در اين کمیته ها پیشنهاد خواهد کرد.
سالاری با اشاره به فضای خوب ایجاد شده مابین سازمان نظام مهندسی، شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به فضای تعاملی که بوجود آمده و تصمیمات خوبی که مابین این سازمان‌ها و ادارات گرفته شده است، اعضای کمیسیونهای تخصصی باید استفاده لازم را از این فضا ببرند.
سالاری با اشاره به اینکه بمنظور جلب اعتماد مهندسان، شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم، ادامه داد: طبق این اساس هر چهار ماه یک‌بار جزئیات عملکرد اعضای سازمان و کارکرد آن ها را منتشر می‌کنیم تا مهندسان با اعتماد بیشتری به ما کار خود را ادامه دهند.
وی با عنوان این که باید مهندسان عمران توانایی‌های خود را در قالب شرکت در دوره های آموزشی افزایش دهند، تصریح کرد: بازار ساختمان یک بازار رقابتی است یعنی همان‌گونه که بازار جذابی است متقاضی هم برای کار در این بازار فراوان است، در این شرایط مردم آن هایی که باسواد‌تر، دارای تحلیل درست‌ تر و تفکر سیستمی و منظم باشند، را بخوبی و نیکی شناخته و به آن ها مراجعه ميكنند.
در ادامه، اعضای کمیسیون عمران نظرات و راه‌کارهای خود را برای بهبود عملکرد سازمان و هم‌چنین کمیسیون عمران مطرح کردند.
در خاتمه نيز احكام اعضاي منتخب اعطاء شد و با انتخاب اعضاء، رضا مرشد بعنوان رئيس، سيدايثار جلاليان نايب رئيس و سيد محمدمهدي نبوي دبير كميسيون انتخاب شدند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۸
437 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0