متقاضیان مسکن مهر خرمشهری خواستار تحویل مسکن فوری خود به صورت ناتمام متقاضیان مسکن مهر خرمشهری خواستار تحویل مسکن فوری خود به صورت ناتمام

متقاضیان مسکن مهر خرمشهری خواستار تحویل مسکن فوری خود به صورت ناتمام

متقاضیان مسکن مهر خرمشهری خواستار تحویل مسکن فوری خود به صورت ناتمام ،هستند. ولی نظام‌مهندسی معتقد است امکان تحویل فراهم نیست

کد خبر: 990328002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹ - ۹:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، متقاضیان مسکن مهر خرمشهری خواستار تحویل مسکن فوری خود به صورت ناتمام ،هستند. ولی نظام‌مهندسی معتقد است امکان تحویل فراهم نیست

متقاضیان مسکن مهر خرمشهری خواستار تحویل مسکن فوری خود به صورت ناتمام

متقاضیان مسکن مهر خرمشهری خواستار تحویل مسکن فوری خود به صورت ناتمام
مدیر اداره راه و شهرسازی خرمشهر بیان کرد:

متقاضیان مسکن مهر خرمشهری خواهان تحویل مسکن خود شدند

مدیر اداره راه و شهرسازی خرمشهر اظهار داشت: متقاضیان مسکن مهر خرمشهر برای تحویل گرفتن واحدهای مسکونی خود بصورت ناتمام درخواست کردند ولی نظام‌مهندسی معتقد است امکان تحویل فراهم نیست.

الهام قنبری عصر امروز در نشست شورای مسکن خرمشهر، بیان داشت: پیگیری خوبی در مورد تحویل واحدهای مسکن انجام شده است و متقاضیان پروژه‌های مسکن مهر دارای متقاضی به شدت تمایل دارند که واحدهای خود را تحویل بگیرند و دسته‌ای از افراد نیز با همین شرایط فعلی قبول کرده‌اند که واحدهای خود را تحویل گرفته و تکمیل کنند.
وی ادامه داد: سیاست به این شکل است که این واحدها زمانی باید به مردم تحویل داشته شود که نباید نواقص منجر به خطرات جانی داشته باشد.
وی، به وضعیت فعلی پروژه مسکن مهر ناتمام در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این واحدها سال ‌هاست به همین شکل مانده است و پیمان‌کاران مجری طرح تمایلی به ادامه کار، رفع نواقص و یا تکمیل پروژه‌ها ندارند و حتی اگر تسهیلاتی برای این واحدها آزاد شود، پیمان‌کاران هیچ اقدامی نمی‌ کنند.
مدیر اداره راه و شهرسازی خرمشهر گفت: تسهیلاتی که دولت برای احداث واحدهای مسکن مهر اختصاص داده است در اختیار اتحادیه تعاونی مسکن مهر و پیمانکار بوده است و طلبکار و یا بدهکار بودن اتحادیه و پیمانکاران در فاز داوری مشخص می‌ گردد.
وی از اعلام نتیجه داوری طی دو هفته آینده خبر داد و افزود: با توجه به پیگیری انجام شده و نشستی که روز گذشته در شهرستان اهواز در این مورد برگزار گردید تا ۲ هفته دیگر نشست داوری برگزار می ‌گردد و گزارشاتی که از سوی شورای حل اختلاف رسیده است به مرحله داوری در مورد این دو پروژه خواهد رسید.
قنبری در خاتمه گفت: در مورد پروژه‌های بدهکار، از ضمانت‌نامه که در اداره مسکن و شهرسازی است استفاده خواهد شد و اگر مبلغ ضمانت‌نامه به حد نصاب نرسد مردم می ‌توانند از طریق دفتر قضائی پی‌گیری و شکایت خود را دنبال کنند.
پروژه‌ها آماده تحویل نیست
مدیر دفتر نمایندگی نظام‌مهندسی ساختمان خرمشهر در این نشست، نتیجه آخرین بررسی از وضعیت پروژه مسکن مهر را ارائه کرد و افزود: در حال حاضر هیچ بلوکی برق ندارد. بلوک فاقد سیم‌کشی است و بجای کابل ده از کابل شش استفاده شده است و سیم برق برخی واحدها نیز به سرقت رفته است.
محمدرضا جمعه زاده گفت: در برخی پروژه‌ها سیستم اطفای حریق تعبیه نشده است و برخی واحدها آب و برق مشترک دارند که این اشتراک باید تفکیک گردد. ترک و شکاف‌ های ریزی نیز در برخی پروژه‌ها وجود دارد که باید اصلاح گردد.
جمعه زاده در خاتمه گفت: پیمان‌کاران تا قبل از اینکه حادثه‌ای رخ دهد موظف به پاسخ‌گویی و رفع نواقص هستند.
پیمان‌کاران پاسخگو باشند
فرشید زارع، مدیرعامل اتحادیه تعاونی ‌های مسکن مهر خرمشهر نیز در این نشست، در رابطه هزینه کارکردهای مالی انجام شده و تکمیل نشدن واحدهای مسکونی با وجود پرداخت کامل سهم آورده متقاضیان در دفاع از خود، گفت: تمام اسناد مالی وجود دارد و تحویل مسکن و شهرسازی شده است و اسناد مالی بر اساس صورت‌جلسه مورد تأیید مسکن و شهرسازی تحویل پیمانکاران شده است و پیمانکار باید نسبت به مبالغ دریافتی و تعهدی که به آن عمل نکرده است، باید پاسخگو باشد.
زارع گفت: پیمانکاران طبق قرارداد باید ظرف سال هشتاد و نه تا نود کار را تحویل می‌ دادند که از سال نود و سه و بعد از پایان نیافتن کار، تعاونی وارد عمل شد که مسکن و شهرسازی از همان سال نود و سه از پیمان‌کاران حمایت کرده است.
در این نشست، نماینده راه و شهرسازی استان خوزستان در رابطه با پروژه مسکن مهر با استناد به نامه کارشناسان دادگستری نواقص برخی پروژه‌های آماده تحویل را جزئی خواند و افزود: با توجه به طولانی شدن روند تحویل واحدهای مسکن مهر و اصرار متقاضیان برای تحویل واحدهای مسکونی می ‌توان با اغماض از ایرادات جزئی و رفع نواقصی که منجر به خطرات جانی می ‌شود زمینه تحویل واحدهای آماده تحویل را فراهم کرد که طبق این اساس در این نشست، صد و هشتاد و ‌چهار واحد مسکونی آماده بهره‌برداری است.
خلع ید پیمان‌کاران و در اختیار قرار دادن تسهیلات کم‌بهره بانکی به تعاونی ‌ها از راه‌کارهای مطرح شده برای تکمیل پروژه‌های ناتمام در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ خرداد ۹۹
394 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0