بیشتر کارگران ساختمانی با مسایل ایمنی آشنا نیستند

لزوم جدی گرفتن آموزش مسایل ایمنی به کارگران ساختمانی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیشتر کارگران ساختمانی با مسایل ایمنی آشنا نیستند. ما پیشنهاد می‌کنیم که برای رعایت اصول مهندسی در مراحل مختلف ساخت و ساز از مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان به عنوان مسئولان ایمنی پروژه‌ها استفاده شود. وی تصریح کرد: در ساخت و سازهای حاشیه شهری و اماکنی که تحت نظارت فنی و مهندسی نیستند میزان آمار تلفات و حوادث ساختمانی بیشتر است. ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، نیز بر ضرورت توجه به حفظ جان افراد تاکید و بیان کرد: ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی در واقع رعایت حقوق شهروندی است.

کد خبر: 5591 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ دی ۹۵ - ۲:۴۹ ب.ظ

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارگران ساختمانی با مسایل ایمنی آشنایی کافی ندارند، باید مبحث آموزش کارگران و دیگر عوامل جدی گرفته شود.

لزوم جدی گرفتن آموزش مسایل ایمنی به کارگران

لزوم جدی گرفتن آموزش مسایل ایمنی

لزوم جدی گرفتن آموزش مسایل ایمنی به کارگران

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، سعید مازندرانی در نشست با مدیران کل فنی حرفه‌ای و راه و شهرسازی استان و مسئولین سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، اظهار کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم که برای رعایت اصول مهندسی در مراحل مختلف ساخت و ساز از مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان به عنوان مسئولان ایمنی پروژه‌ها استفاده شود. وی تصریح کرد: در ساخت و سازهای حاشیه شهری و اماکنی که تحت نظارت فنی و مهندسی نیستند میزان آمار تلفات و حوادث ساختمانی بیشتر است و باید جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

در این نشست، ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، نیز بر ضرورت توجه به حفظ جان افراد تاکید و بیان کرد: ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی در واقع رعایت حقوق شهروندی است. ۸۰ درصد حوادث در پروژه‌ها و کارگاه‌های ساختمانی عامل انسانی دارد که باید با آموزش و فرهنگ‌سازی و نظارت دقیق نقش این عامل به حداقل تنزل یابد. بعد از آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی مناسب می‌توان برای افزایش ضریب ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی با متراژ مشخص از مسئول ایمنی استفاده کرد تا نظارت دقیق صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد: با اجرای مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان در حالت استاندارد بین ۱ تا ۱/۵ درصد از قیمت تمام شده ساخت افزایش می‌یابد و این در حالی است که اگر حادثه‌ای رخ دهد هزینه‌های مادی و معنوی آن بسیار بیشتر از این افزایش قیمت خواهد بود.

لزوم جدی گرفتن آموزش مسایل ایمنی به کارگران

منبع: بازار کار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ دی ۹۵
1214 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0