نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شرق تهران

ضوابط تشویقی نوسازی بافت فرسوده در تهران اعلام گردید/ کمک هزینه و معافیت به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شرق تهران، از دادن بسته تشویقی سال جاری برای نوسازی بافت فرسوده در این منطقه خبر داد.

کد خبر: 960421030 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۶:۲۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شرق تهران، از دادن بسته تشویقی سال جاری برای نوسازی بافت فرسوده در این منطقه خبر داد.ضوابط تشویقی نوسازی بافت فرسوده در تهران اعلام گردید

ضوابط تشویقی نوسازی بافت فرسوده در تهران اعلام گردید

سازمان نظام مهندسی ساختمان

ضوابط تشویقی نوسازی بافت فرسوده در تهران اعلام گردید

همواره یکی از مشکلات عموم مردم در کلان شهرها از جمله تهران، مسایل مربوط به بافت فرسوده است. تنگ بودن محل های عبور (نفوذناپذیری) خدماتی نظیر تردد خودروهای آتش نشانی را مختل میکند، کاهش فضای خانه ها (ریزدانگی) سبب از میان رفتن حریم خصوصی مردم میشود و مشکلات مربوط بفرسودگی بنا هم مشخص است. شهرداری تهران برای مالکینی که در بافت های فرسوده، منزل دارند و قصد نوسازی خانه خود را کرده اند، تسهیلات تشویقی بسیاری در نظر گرفته است.
در این رابطه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شرق تهران عنوان کرد: اولویت شهرداری منطقه ما در اجرای بسته تشویقی در سال نود و شش به صفر رساندن هزینه های نظام مهندسی برای متقاضیان نوسازی در بافتهای فرسوده است که با توافق های صورت پذیرفته با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بسته تشویقی نوسازی ابلاغ شده طریقه اعطای کمک هزینه خدمات مهندسی به متقاضیان نوسازی نیز گرداوری و مشخص شده است.


محمد شبانی اظهار داشت: طبق مصوبات بسته تشویقی ابلاغی سال نود و شش،کلیه متقاضیان نوسازی تجمیعی حداقل ۳ پلاک با مساحت بیش از صد متر مربع و انفرادی با مساحت بین صد تا سیصد متر مربع در بافتهای فرسوده منطقه از کمک هزینه نظارت بهره مند خواهند شد.
به گفته وی متقاضیان نوسازی درصورت تجمیع بیش از ۳ پلاک و دست یابی به مساحت بالای صد متر علاوه بر هزینه های نظارت، کمک هزینه مکانیک خاک، فاز دو و شناسنامه فنی و ملکی نیز برخوردار میشوند.
وی افزود: متقاضیان تخریب و نوسازی پلاکهایی با مساحت بالاتر از صد متر مربع در صورتیکه اقدام به تجمیع نمایند میتوانند علاوه بر استفاده از کمک هزینه نظارت، از کمک هزینه مکانیک خاک، فاز دو و شناسنامه فنی و ملکی نیز برخوردار شوند.
شبانی ادامه داد: بمنظور حمایت از نوسازی و بهسازی محلات ویژه و اولویت دار، علاوه بر شمول مشوقهای موضوع مصوبات بسته تشویقی ابلاغ شده، تعیین و تخصیص سایر مشوقهای تکمیلی، بعهده کمیته تأمین خدمات و زیر ساخت ستاد باز آفرینی پایدار کلان شهر تهران است.
منبع : خبر آنلاین

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
1465 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0