مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:دوره ابتدایی سنگ بنای نظام تعلیم و تربیت است

کد خبر: 675 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ آبان ۹۵ - ۱۲:۱۹ ب.ظ

بندرعباس- ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در مراسم معرفی و تودیع معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دوره ابتدایی در نظام آموزشی ، به عنوان سنگ بنای نظم تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایرنا، دانش هاشمی پور چهارشنبه افزود: اگر توجه ویژه و کافی به دوره ابتدایی صورت گیرد و دانش آموزان با اهداف سند تحول بنیادین آموزش ببیند و تربیت شوند به طور قطع آثار آن درموفقیت و کارآمدی سایر دوره های تحصیلی تا تحصیلات آموزش عالی نیز نمود خواهد داشت.
وی بیان داشت: باتوجه به اینکه رشد عقلی نسل آینده ساز جامعه در دوران ابتدایی شکل می گیرد، این شکل گیری و رمز موفقیت آن در دست معلمان دوره ابتدایی است که باید مورد توجه ویژه باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: از آنجایی که دوره ابتدایی به جهت رشد و تربیت شخصیت کودک بسیار مهم است، از آن به دوره اطاعت – خلاقیت برای بروز استعدادهای عمومی نیز یاد می شود که این تعبیر به خوبی نشان دهنده جایگاه مهم این دوره است.
وی ادامه داد: پرورش قوای جسمانی و استعدادهای کودک و کمک به رشد خلاقیت او، پرورش فضائل دینی و اخلاقی، ایجاد مهارت های اساسی و آشنایی کودک با زندگی اجتماعی خارج از خانواده از اهداف دوره ابتدایی در نظام آموزشی است که اگر به درستی ایفا نشود جامعه با چالش مواجه خواهد شد.
این مسوول یادآورشد: رمزموفقیت کشورهای توسعه یافته توجه ویژه به دوره ابتدایی در میان سایر دوره های تحصیلی است به طوری که بیشترین هزینه به این بخش اختصاص می یابد.
هاشمی پور در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش هرمزگان در مسیر ارتقاء شاخص ها توجه ویژه به دوره ابتدایی دارد، خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت ها برای تقویت این دوره مهم تحصیلی استفاده خواهیم کرد تا با نگرشی عالمانه و برابر سیاست های راهبردی وزارت آموزش پرورش و سند تحول بنیادین، بتوانیم به شکل مبنایی در آموزش و تربیت فرزندان عزیزمان گام برداریم.
گفتنی است در این مراسم ایرج بیت اللهی به سمت معاون جدید ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان منصوب شد و از خدمات مرتضی عباس نسب معاون سابق این حوزه قدردانی شد..
۱۹۲هزار دانش آموز هرمزگان در حدود ۲ هزار آموزشگاه در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ایرنا
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آبان ۹۵
1046 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0